بورل: به ادامه افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می دهیم

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / بورل: به ادامه افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می دهیم
بورل: به ادامه افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود که روسیه در حال حاضر قصد مذاکره در خصوص اوکراین را ندارد و در نتیجه ما به حمایت تسلیحاتی از کی یف ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه معتقد است که روسیه در حال حاضر قصد مذاکره در خصوص اوکراین را ندارد، به همین دلیل بروکسل به حمایت تسلیحاتی از کی یف ادامه می دهد.

پیشتر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو پیشنهاداتی در مورد توافق صلح به اوکراین ارائه کرده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

بورل گفت: "پیشبرد کار از طریق میز مذاکره؟ البته، امروز، فردا (ما آماده ایم). اما مسئله این است که پاسخ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "نه" است." وی افزود:" صدراعظم اتریش (که اخیرا به مسکو سفر کرده است)، در بازگشت گفت که پوتین نمی خواهد از مذاکرات سخن بگوید، و در حال تدارک حمله گسترده به دونباس است... ما می خواهیم به حمایت از اوکراینی ها بپردازیم." بورل ضمن ابراز امیدواری نسبت به توقف تنش ها در اوکراین، تاکید کرد: "ما می خواهیم به اوکراین در برابر تهاجم کمک کنیم."
Военнослужащие на полигоне в Алабино - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اعلام اهداف مرحله دوم عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала