در آمریکا "روند ترسناکی" را در اقتصاد دیدند

© Depositphotos.com / Сarlosphotosآمریکایی ها در مورد "آسیب پذیری ویژه" خود در فضا صحبت کردند
آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
تورم و افزایش مالیات ها در شرایط حفظ سیاست فعلی دولت ایالات متحده برای وارد کردن پول های زیاد به اقتصاد کشور ، ممکن است به فروپاشی آن منجر شود. این نظر توسط تاکر کارلسون مجری برنامه های تلویزیونی در فاکس نیوز بیان شد.
به گزارش اسپوتنیک، تاکر کارلسون گفت: "قیمت همه چیزها افزایش یافته است. به خصوص چیزهای بزرگ - آنها بسیار گران تر شده اند. چرا؟ خیلی ساده. پول ایالات متحده در حال ضعیف شدن است و این یک حباب بی سابقه دارایی ها را ایجاد کرده است. این بدان معنی است که سرمایه گذاران در سراسر جهان برای تبدیل دلار های ایالات متحده به اقلامی که بتوانند در دراز مدت ارزش خود را حفظ کنند عجله نشان می دهند چون ارزش ادلاربه طور فزاینده ای کاهش می یابد،... این چیزی است که وقتی پول زیادی را وارد اقتصاد می کنید، اتفاق می افتد. پول شروع به ارزان شدن می کند."
به گفته وی، "کسی باور نمی کند" که افزایش نرخ بهره به سرعت تورم را تحت کنترل درآورد. علاوه بر این، مالیات ها همراه با قیمت ها افزایش می یابد که در نتیجه مردم مجبور به کاهش هزینه های خرید خود می شوند.
مسکو به سخنان بایدن درباره دخالت پوتین در بالا بودن نرخ تورم در آمریکا پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
مسکو به سخنان بایدن درباره دخالت پوتین در بالا بودن نرخ تورم در آمریکا پاسخ داد
کارلسون گفت: "در اقتصادی که هزینه های مصرف کننده یکی از محرک های اصلی است، این یک روند بسیار ترسناک است. زمانی که مردم خرید را متوقف می کنند، سقوط رخ می دهد. بنابراین، شما به وضوح می توانید ببینید کارها که به کجا می رود. همه در واشنگتن به خوبی می دانند که کجا می روند اما به جای اقدام واقعی برای اصلاح وضعیت، مانند توقف نوشتن این صورت‌حساب‌های هزینه‌های هنگفت، آنها هر چیزی را که بتوانند می گیرند".
مجری تلویزیون خاطرنشان کرد، اصولاً این وضعیت نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.
وی در پایان گفت: "اگر اقتصاد فرو بریزد، همه تنظیمات نه تنها در رابطه با شرایط اقتصادی برهم می خورد و وقوع بی ثباتی واقعی اجتماعی و سیاسی امکان پذیر است."
بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، تا پایان ماه مارس، قیمت کالاهای مصرفی به میزان سالانه 8.5 درصد افزایش یافته است. این رقم در ماه فوریه 7.9 درصد بود. این افزایش قیمت ها بالاترین میزان از دسامبر 1981 بوده است. به گفته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، افزایش قیمت ها در ایالات متحده ظاهراً تقصیر روسیه بوده است.
مخالفان بایدن و حزب دموکرات با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها مدت ها قبل از عملیات ویژه در اوکراین آغاز شده ، از رئیس جمهور فعلی آمریکا به خاطر این وضعیت انتقاد می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала