اگر هر روز یک عدد موز بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank کدام میوه های شما را چاق می کنند
کدام میوه های شما را چاق می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
موز اثرات شگفت انگیزی بر سیستم ایمنی بدن دارد، موز سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند کرده و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را تقویت می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از InoSMI، چندین مطالعه علمی به وضوح تأثیر مثبت موز را بر سیستم ایمنی نشان داده اند.
گنجاندن موز در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله "پانس" بیان می کند که لکتین موجود در موز اثر ضد ویروسی بر بدن دارد.
دانشمندان خوردن موز را در حین ورزش توصیه می کنند زیرا سطح التهاب و اکسیداسیون بعد از ورزش را کاهش می دهد. موز سرشار از فیبر است که روند گوارش را کند کرده و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را تقویت می کند. همچنین، مصرف این میوه به منظم و عادی شدن حرکات روده کمک می کند.
بر اساس مطالعه ای که در مجله Current Opinion in Gastroenterology منتشر شده است، موز همچنین سرشار از نشاسته مقاوم است که خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد. علاوه بر این، به لطف نشاسته، میکرو فلور روده و متابولیسم بهبود می یابد.
Освежающий напиток в стеклянном бокале с железной трубочкой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
بهترین نوشیدنی برای لاغری
انبه و موز نیز از جمله میوه های استوایی با منبع غنی از بتاکاروتن هستند که به کاهش چربی‌‌های شکم کمک می‌کنند. از طرفی، انبه حاوی آنزیمی است که هضم را تسهیل می‌کند و به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. در کنار انبه، موز نیز تاثیر خوبی در جلوگیری از بزرگ‌شدن شکم دارد زیرا علاوه بر اینکه تاثیر سیرکنندگی بالایی دارد، حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که مانع از احتباس آب و عامل تورم و سلولیت بافت اطراف شکم می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала