اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا به اروپایی ها درباره سپاه پاسداران

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
روزنامه تایمز اسرائیل نوشت جو بایدن به همتایان اروپایی خود اطلاع داده که قصد ندارد سپاه پاسداران را از فهرست تروریستی خارج کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، یک دیپلمات ارشد اسرائیلی با اشاره به وضعیت مذاکرات هسته‌ای در وین فاش کرد که مقامات دولت بایدن به همتایان اروپایی خود اطلاع داده که واشنگتن قصد ندارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان بخشی از مذاکرات از فهرست تروریستی خارج کند.
این مقام اسرائیلی ادعا کرد که مذاکرات هسته‌ای در حال حاضر به بن بست رسیده است که عمدتاً به دلیل درخواست ایران از واشنگتن مبنی بر حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است و تل آویو هم به طور علنی و خصوصی علیه این اقدام لابی کرده است.
وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره خروج سپاه از لیست تروریستی اختلاف دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره خروج سپاه از لیست تروریستی اختلاف دارند
دیپلمات اسرائیلی که نامش فاش نشده، ادعا کرده است که علیرغم پیامی که ایالات متحده به مذاکره کنندگان اروپایی داده است، دولت بایدن همچنان قصدی برای خارج کردن نام سپاه قدس از فهرست تروریستی ندارد.
پیش از این نیز، "ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریستی ادعایی آمریکا گفته بود: "اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های ما که فراتر از برجام است رسیدگی کنند و با حسن نیت متقابل در مورد این موضوعات مذاکره کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала