چین متعهد به تقویت روابط با روسیه بی توجه به تغییر وضعیت بین المللی است

© Depositphotos.com / Leeestatچین متعهد به تقویت روابط با روسیه بی توجه به تغییر وضعیت بین المللی است
چین متعهد به تقویت روابط با روسیه بی توجه به تغییر وضعیت بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
سفیر روسیه در چین متعاقباً گفت که روسیه "همیشه توسعه روابط با چین را به عنوان اولویت دیپلماتیک خود می داند" و آماده افزایش همکاری با همسایه خود است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که روز دوشنبه پس از دیدار لو یوچنگ معاون وزیر امور خارجه چین و آندری دنیسوف سفیر روسیه در چین صادر شد، روز سه شنبه در بیانیه ای قول تقویت همکاری های دوجانبه با فدراسیون روسیه را داد.
در این بیانیه آمده است: مهم نیست که شرایط بین‌ المللی چگونه تغییر کند، چین مانند همیشه هماهنگی راهبردی با روسیه را برای دستیابی به همکاری برد-برد تقویت خواهد کرد، مشترکاً از منافع مشترک هر دو طرف محافظت می‌کند و ایجاد نوع جدیدی از روابط بین‌ المللی و جامعه با آینده ای مشترک برای بشریت را ترویج می‌کند.
در این بیانیه آمده است: در سه ماهه اول سال جاری، حجم تجارت دوجانبه چین و روسیه به ۳۸.۲ میلیارد دلار آمریکا رسید که نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش تجارت است که به گفته وزارت خارجه چین "به طور کامل انعطاف پذیری عالی همکاری بین دو کشور را نشان می دهد."
سفیر روسیه در چین با ارزیابی در اظهارات جداگانه موافقت کرد: روسیه همیشه توسعه روابط با چین را به عنوان اولویت دیپلماتیک خود می‌داند و آماده است تا هماهنگی راهبردی جامع دوجانبه و همکاری عملی همه جانبه را در جهتی که سران دو کشور تعیین کرده‌اند، تلاش های بیشتر برای تقویت روابط روسیه و چین تعمیق بخشد.
دنیسوف گفت: به طور مستمر برای دو ملت سود خواهد برد و از عدالت و عدالت بین المللی محافظت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала