هند خرید نفت روسیه را افزایش می دهد

© AP Photo / Rajanish Kakadeهند خرید نفت روسیه را افزایش می دهد
هند خرید نفت روسیه را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
روزنامه هندی اکونومیک تایمز روز سه‌ شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت‌ های نفت دولتی هند قصد دارند تا حد امکان نفت روسیه را خریداری کنند و استراتژی تدارکات خود را از مناقصه به قراردادهای بلندمدت تغییر دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این منابع، پالایشگاه های هندی انتظار دارند در آینده نزدیک دسترسی به نفت روسیه افزایش یابد زیرا بعید است درگیری در اوکراین به زودی پایان یابد و نفت روسیه با محدودیت های جدیدی در اروپا مواجه شود.
در این گزارش آمده است که پالایشگاه های دولتی هند از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین تاکنون بیش از ۱۵ میلیون بشکه نفت روسیه را با استفاده از کانال های بانکی عادی و پرداخت به دلار خریداری کرده اند.
به نوشته این روزنامه، عرضه نفت از روسیه به دلیل هزینه بالای حمل و نقل تنها سهم کمی از کل واردات نفت خام هند را به خود اختصاص می دهد. در عین حال، حتی با افزایش اخیر عرضه، واردات نفت از روسیه هنوز کمتر از ۱ درصد است زیرا شرکت های هندی تنها در صورتی نفت روسیه را خریداری می کنند که هزینه تحویل در قیمت نهایی لحاظ شود.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала