نفت ۱۸۵دلاری در صورت تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا

© Sputnik / Ramil Sitdikovنفت ۱۸۵دلاری در صورت تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا
نفت ۱۸۵دلاری در صورت تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
بانک سرمایه‌ گذاری جی‌ پی مورگان اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمی خود علیه روسیه نفت این کشور را به‌ طور کامل تحریم کند، قیمت نفت خام برنت احتمالاً ۶۵درصد افزایش می‌ یابد و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌ رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه‌ گذاری جی‌ پی مورگان هشدار داد اگر اتحادیه اروپا به‌ سرعت واردات نفت از روسیه را ممنوع کند، قیمت آن احتمالاً به رکورد ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد.
اتحادیه اروپا مذاکره در مورد تحریم احتمالی نفت روسیه را آغاز کرده است، اما اعضای این بلوک هنوز هم درمورد ممنوعیت واردات انرژی از روسیه اختلاف دارند.
آلمان به‌ عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا همچنان با تحریم فوری نفت روسیه مخالفت می‌کند و عقیده دارد این اقدام، آلمان و اروپا را وارد رکود عمیقی خواهد کرد.
آلمان، مجارستان و اتریش مانند برخی از سایر اعضای اتحادیه اروپا مخالف تحریم فوری نفت روسیه هستند، با وجود این، آلمان در اوایل همین ماه اعلام کرد در سال جاری میلادی به وابستگی خود به نفت روسیه پایان می‌دهد.
ناتاشا کانوا رییس بخش استراتژی کالای جهانی در بانک سرمایه‌ گذاری جی‌ پی مورگان، عقیده دارد اگر اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمی خود علیه روسیه نفت این کشور را به‌ طور کامل تحریم کند، قیمت نفت خام برنت احتمالاً ۶۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌ رسد.
وی اضافه کرد تحریم فوری نفت روسیه بیش‌ از ۴ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را از بازار خارج می‌کند و چین و هند نمی‌ توانند به این زودی‌ ها این حجم از نفت را دریافت کنند.
کانوا تأکید کرد اگر اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را مانند آنچه در مورد زغال‌ سنگ انجام داد، به‌ تدریج و طی چند ماه کاهش دهد، تأثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала