گزارش و تحلیل

ستون پنجمی های درون ایران

© Sputnik / Tartakovskyستون پنجمی های درون ایران
ستون پنجمی های درون ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
در جنگهای سه ساله اسپانیا (۳۹ - ۱۹۳۶ میلادی) هنگامی که ژنرال مولا یکی از سرکردگان سپاه ژنرال فرانکو با ارتش خود به سوی مادرید پایتخت اسپانیا پیش می‌رفت، برای جمهوری خواهان که بر شهر مسلط بودند پیغام فرستاد که:
"من با چهار ستون سرباز و تجهیزات از شرق و غرب و شمال و جنوب به سوی مادرید پیش می‌آیم ولی شما فقط روی این چهار ستون حساب نکنید بلکه ستون دیگری به نام "ستون پنجم" هم داریم که در مادرید و حتی در میان جمع شما هستند که دانسته یا ندانسته برای ما فعالیت می‌کنند. شاید هم با ما موافق نباشند ولی چون با عقیده و نظریه شما صد در صد مخالف هستند لذا اعمالشان غیر مستقیم به نفع ما تمام می‌شود. اگر از چهار ستون اعزامی واهمه ندارید از این "ستون پنجم" بترسید که در تمام امور و شئون شما نفوذ دارند و راه ورود چهار ستون را به داخل شهر هموار می‌کنند."
در نهایت هم آنچه ژنرال مولا پیش بینی کرده بود شد.
ستون پنجمی که درون مادرید بودند کاری کردند که مقاومت مردم فروپاشید و در نهایت مادرید تسلیم شد.
آنچه را که بسیاری از مورخان ذکر نمی کنند این است که مولا پس از ورود به مادرید دستور داد همه آنهایی که به عنوان ستون پنجمی عمل می کردند را لباس سیاه تن کنند وتا حد مرگ از پا در جای جای شهر آویزان کنند تا عبرتی شوند برای دیگرانی که به عنوان ستون پنجم فعالیت می کردند و فقط آنهایی را زنده نگه داشت که جاسوسان و عوامل مستقیم او و فرانکو بودند.
عکس های نایاب از حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
دستگاههای امنیتی نظارتی ایران یک باند فساد در فوتبال را منهدم کردند
از آن زمان هم عبارت "ستون پنجم" به عاملان اجنبی و به طور کلی هر فرد و دسته‌ای اطلاق گردید که اعمالی به زیان و ضرر خودی و سود بیگانه انجام می دهند.
امروزه در حالی که بسیاری توجه ها در ایران بر جنگ رسانه ای و فرهنگی و اجتماعی دشمنان ملت ایران در خارج ایران متمرکز شده متاسفانه مشاهده می کنیم که ستون پنجمی درون کشور شکل گرفته که به مراتب موذی تر از دشمنان حاضر در خارج کشور می باشد.
ستون پنجمی که حتی برخی از آنها را آقازاده هایی تشکیل می دهند که پدرانشان روزی برای این انقلاب و نظام فداکاری های بسیاری انجام دادند.
سخنانی را از این افراد می شنویم که حتی از مثلا مریم رجوی که سرکرده سازمان مجاهدین خلق است ویا رضا پهلوی که مدعی سلطنت هست را هم نمی شنویم.
حتی در برخی موارد مشاهده می کنیم برخی رسانه های داخلی این روزها بحث انتقاد و به دنبال حقانیت مردم رفتن را با مساله درگیری های جناحی و سیاسی داخلی کشور به حدی اشتباه گرفته اند که هیچ حد و مرزی برای خود قایل نیستند و حتی در انتشار اخبار کذب که فضای درونی را ملتهب می کند از رسانه های دشمن ملت ایران که در آمریکا و انگلیس مستقر هستند فعال تر می باشند.
یا مشاهده می کنیم برخی درون کشور در رسانه های اجتماعی بازتاب دهنده نظرات کذبی که توسط دشمنان مردم ایران در آلبانی و یا ... مستقر هستند می باشند.
یا ...
اگر بخواهیم این مسایل را بشماریم شاید بتوان هزاران مورد را شمرد که در آن برخی در داخل کشور خود را به عنوان نخبگان جامعه جا زده اند و برای اینکه غربیه ها و دشمنان برایشان دست بزنند حاضر می باشند منافع عمومی ملت ایران را زیر پا بگذارند.
برخی از اینها هم هر وقت توسط اجتماع نادیده گرفته می شوند و حضورشان کمرنگ می شوند تصور می کنند برای اینکه بگویند ما هم هستیم باید حرفهای قلمبه سلمبه مخالف نظام بزنند تا توسط رسانه های دشمن ملت ایران برجسته شوند و بگویند ما هم هستیم.
بسیاری از مردم شاید ندانند که برخی از این آقازاده ویا ستون پنجمی ها نه برای منافع ملت و مردم و نه برای منافع عموم بلکه برای منافع شخصی و خانوادگی خود دست به چنین کارهایی می زنند تا دیگران را وادار کنند به قول خودشان سهمشان را از سفره انقلاب به آنها بدهند وگرنه سر و صدا می کنند.
در برخی موارد هم می بینیم که رسانه ها داخلی دانسته و یا نادانسته سخنان و حرفهای دشمنان ملت ایران را بازتاب می دهند و یا اقدام به مصاحبه با افرادی می کنند که تا همین چند صباح پیش نهایت خصومت و دشمنی را با ملت ایران داشتند و دارند و تصور می کنند که این کار آزادی بیان به حساب می آید.
برخی از اینها هم که اصولا حقوق بگیر دشمنان ملت ایران هستند و با دریافت حقوق های کلان و یا امتیازهای آنچنانی دست به چنین کارهایی می زنند و برخی دیگر یا نادان هستند و یا دانا هستند و به دنبال آن هستند که در لیست حقوق بگیران از دشمنان قرار بگیرند دست به این کارها می زنند.
سخن معروفی از امام (ره) است که تاکید می کند "هر وقت دشمن از شما تعریف کرد باید به خود شک کنید".
کافی است امروزه به نقل قول های رسانه های دشمن ملت ایران توجه کنید تا ببینید که سخنان چه کسانی را با آب و تاب بازتاب می دهند.
به هر حال باید توجه داشت امروزه خطر ستون پنجمی ها به مراتب بیش از خطرات چهارستون دشمن است چهارطرف به مملکت حمله می کنند و اگر زودتر فکری به حال این جریان ستون پنجمی نشود قطعا احتمال اینکه ضربه را از پشت جبهه و داخل بخوریم به مراتب بیشتر از این است که ضربه را از خارج بخوریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала