سامسونگ از فناوری باتری خودروهای برقی برای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند

© AP Photo / Ahn Young-joonگوشی سامسونگ نوت 8، سلاحی بسیار خطرناک در حد تحریم های سازمان ملل
گوشی سامسونگ نوت 8، سلاحی بسیار خطرناک در حد تحریم های سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
سامسونگ قصد دارد از فناوری طراحی باتری برای وسایل نقلیه برقی در تولید باتری برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Elec، سامسونگ SDI که در زمینه ساخت باتری خودروهای برقی تجربه دارد، احتمالا به‌زودی وارد بازار موبایل می‌شود چرا که ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند از فناوری پشته‌سازی (Stacking) مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی، در دنیای گوشی‌های هوشمند بهره بگیرند. این رویکرد منجر به افزایش ظرفیت باتری بدون تغییر در حجم آن می‌شود.
رئیس کل سامسونگ درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
تست استحکام سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا+ویدیو
این فناوری در مقایسه با طراحی کنونی باتری‌های موبایل، منجر به افزایش ۱۰ درصد یا حتی ظرفیت باتری می‌شود، بدون اینکه تغییری در حجم آن ایجاد کند. برای اینکه بهتر متوجه تفاوت این باتری‌ها شوید، در نظر بگیرید یک گوشی هوشمند کنونی با باتری‌ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند با فناوری جدید به یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با همان حجم مجهز شود.
قطعات باتری‌هایی که با طراحی قدیمی (رولی) تولید می‌شوند را نمی‌توان خیلی سفت و محکم در کنار هم قرار داد چون تورمی که در نتیجه‌ی شارژ و تخلیه‌ی شارژ رخ می‌دهد باعث می‌شود الکترودها خم شوند و در نتیجه در طول زمان به قطعات آن آسیب می‌رسد. اما فناوری جدید این مشکل را هم تا حد زیادی حل کرده چرا که در این روش، هیچ فضای خالی باقی نمی‌ماند و در نتیجه هیچ خمیدگی نیز بوجود نخواهد آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала