ژنرال هندی توضیح داد که چرا سلاح های روسی برتر از سلاح های غربی است

© Sputnik / Kirill Bragaژنرال هندی توضیح داد که چرا سلاح های روسی برتر از سلاح های غربی است
ژنرال هندی توضیح داد که چرا سلاح های روسی برتر از سلاح های غربی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
کارشناس نظامی هندوستان اظهار داشت: تسلیحات غربی بسیار پیچیده هستند و اغلب ما را از کار می اندازند و هند با اطمینان از سلاح های روسیه در شش دهه گذشته بهره برداری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر بازنشسته ارتش هند، پی کی سهگال، کارشناس نظامی گفت: تسلیحات روسی از نظر سادگی، هزینه و قابلیت اطمینان از سلاح های غربی برتری دارند.
وی در ادامه افزود: واقعیت این است که نیروهای ما به سیستم های تسلیحاتی روسی عادت کرده اند. آنها بسیار ارزان تر از نوع مشابه از جهان غرب هستند. تسلیحات روسی بسیار قابل اعتمادتر هستند و در لحظه آخر شکست نمی خورند. تسلیحات غربی بسیار پیچیده هستند و اغلب ما را از کار می اندازند و هند با اطمینان از سلاح های روسیه در شش دهه گذشته بهره برداری کرده است.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، هند تقریبا نیمی از بودجه دفاعی خود را صرف خرید تسلیحات از روسیه کرده است. در عین حال، این کمتر از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است - سپس تا ۶۹ درصد از بودجه دفاعی این کشور صرف تسلیحات از روسیه شد.
قابل توجه ترین و گران ترین خرید، سامانه های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ بود. قرارداد تامین آنها در اکتبر ۲۰۱۸ امضا شد. همانطور که قبلاً مشخص شد، پنج سامانه برای دهلی ۵.۴۳ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. هند پس از چین و ترکیه سومین خریدار خارجی این سامانه ها شده است.
به موازات فناوری روسیه، دهلی نو به سلاح هایی از فرانسه، ایالات متحده و اسرائیل علاقه مند است.
فرانسه اخیراً ۳۲ جنگنده جت داسو رافال، ۱۵ فروند هواپیمای جنگی میراژ و سه زیردریایی اسکورپن را به هند تحویل داده است و ارزش تجارت دفاعی بین هند و ایالات متحده از ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰ به ۶.۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. خریدها شامل پهپادهای ام کیو-۹آ ریپر، هواپیمای گشت دریایی دوربرد پی۸-I پوزیدون و هلیکوپترهای چند منظوره سیکورسکای ام اچ-۶۰آر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала