پیشنهاد جدید آمریکا به ایران: تحریم‌ها علیه ۸۰ تا ۱۸۰ هزار نیروی سپاه برداشته می‌شود

© REUTERS / Tasnim News Agencyسپاه
سپاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
یک رسانه آمریکایی مدعی شد در جدیدترین پیشنهاد دولت بایدن، تحریم‌ها علیه دستکم ۸۰ هزار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رفع می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، وبگاه آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی به نقل از مقامات کنگره، مدعش شد که در جدیدترین پیشنهاد دولت بایدن در مذاکرات با ایران، عنوان "تروریستی" از روی سپاه پاسداران برداشته شده و نیروی قدس سپاه به فهرست تروریستی آمریکا اضافه می‌شود تا این اقدام را جبران کند.
واشنگتن فری بیکن در ادامه نوشته بر اساس تخمین‌هایی که در کنگره پخش شده و به این وبگاه آمریکایی رسیده، تحریم‌ها علیه ۸۰ تا ۱۸۰ هزار نیروی سپاه برداشته می‌شود و تحریم‌های نیروی قدس تنها ۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
خطیب‌زاده: قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود
به ادعای این رسانه، مقام‌های ایرانی این پیشنهاد را در روزهای اخیر تأیید کردند که خشم سران سیاست خارجی جمهوری‌خواه را برانگیخته و می‌گویند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در فهرست "تروریستی" آمریکا در بحبوحه حملات به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه باقی بماند.
این وبگاه خبری به نقل از یکی از جمهوری‌خواهان ارشد مطلع نوشت: خارج کردن سپاه از فهرست و سپس قرار دادن تنها نیروهای قدس در فهرست، عملاً به این معناست که حدود ۸۰ هزار جنگجوی دیگر در سپاه از فهرست تروریسم خارج شده و اکنون می‌توانند وارد ایالات متحده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала