هشدار پلیس راهوار ایران به تبعات استفاده از گواهینامه جعلی

© Photo / IRNAهشدار پلیس راهوار ایران به تبعات استفاده از گواهینامه جعلی
هشدار پلیس راهوار ایران به تبعات استفاده از گواهینامه جعلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
کرمی اسد: استفاده از گواهینامه‌های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی مستوجب تشدید مجازات خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در فضای مجازی تبلیغات متعددی در خصوص اخذ هزینه و صدور گواهینامه بدون طی فرآیندهای قانونی مشاهده می‌شود که جاعلان بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای افراد مبادرت به صدور گواهینامه جعلی می‌نمایند.
وی گفت: با توجه به فرآیند سیستمی و هوشمند صدور گواهینامه‌های رانندگی امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن می‌باشد. فلذا هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مبنی بر امکان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور غیرممکن است.
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا ادامه داد: تعدادی از جاعلان پس از اخذ بخشی از هزینه‌های مربوطه از افراد و طعمه‌های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می‌سازند و تعدادی نیز با اخذ مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص مبادرت به صدور و جعل گواهینامه با مشخصات سایرین نموده که در سامانه‌های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است.
کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه‌های رانندگی در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به کنترل و بررسی سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود اقدام کنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودشان مرتکب نشده‌اند به مرکز اجراییات و مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و پیگیری نمایند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала