مسکو به سخنان بایدن درباره دخالت پوتین در بالا بودن نرخ تورم در آمریکا پاسخ داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو به سخنان بایدن درباره دخالت پوتین در بالا بودن نرخ تورم در آمریکا پاسخ داد
مسکو به سخنان بایدن درباره دخالت پوتین در بالا بودن نرخ تورم در آمریکا پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اعلام کرد سرزنش روسیه و رئیس جمهور آن برای همه چیز یک پدیده کلاسیک در تبلیغات آمریکایی ها است.
ماریا زاخارووا به این شکل به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد که اظهار داشته دو دلیل برای تورم بالا در ایالات متحده وجود دارد - ویروس کرونا و ولادیمیر پوتین.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "در هر کاری که آنها شکست می‌خورند، رئیس‌جمهور روسیه را مقصر می‌دانند. آنها رئیس جمهور ایالات متحده را داشتند که توسط پوتین انتخاب شده بود، اکنون تورم ظاهر شده ، آنها اکنون قیمت‌های منابع انرژی را نیز به همین دلیل افزایش داده‌اند. خوب، این یک پدیده کلاسیک در تبلیغات امروز آمریکایی ها است. "
نشریه چینی دلیل تغییر موضع بایدن در سفر به کی یف را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
نشریه چینی دلیل تغییر موضع بایدن در سفر به کی یف را فاش کرد
وی درباره همین اظهارات بایدن در کانال تلگرامی خود نوشت و علت تورم آمریکا را "بحران مدل لیبرال اقتصاد که تنها منبع آن استفاده از روش امپریالیستی و غارتگرانه برای حل مشکلات داخلی است" خواند.
به گفته این دیپلمات، این وضعیت با اقدامات جدا از واقعیت دولت ایالات متحده، ، تشدید شد.
زاخارووا توضیح داد: " آخر شعار ترامپ "بیایید دوباره آمریکا را بزرگ کنیم" دقیقاً درباره همین بود - بازگرداندن عظمت به کشوری که اقتصاد آن بر پایه رقابت آزاد، کار و استعداد استوار بود. دیکتاتوری لیبرالیسم چیزی از این اصول باقی نگذاشت".
علاوه بر این، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که تورم بالا در ایالات متحده نیز به این دلیل است که اقتصاد لیبرال نتوانست از عهده آزمون همه گیری کرونا برآید و بایدن و تیمش هم گونه در این شکست سهیم بودند.
در ماه های اخیر، نرخ تورم بی سابقه ای در ایالات متحده مشاهده شده و روند افزایش تورم حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین آغاز شده است. از جمله در ماه فوریه، نرخ سالانه تورم به 7.9 درصد - حداکثر طی چهل سال رسید و در ماه مارس حتی بیشتر- 8.5 درصد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала