اردوغان درباره اهداف عملیات نظامی ترکیه علیه کردها صحبت کرد

© REUTERS / Presidential Press Officeاردوغان درباره اهداف عملیات علیه کردها صحبت کرد
اردوغان درباره اهداف عملیات علیه کردها صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد هدف از عملیات نظامی علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) تصرف مناطق جدید در عراق نیست. سخنان او در پارلمان ترکیه از شبکه تلویزیونی "ان تی وی" (NTV) پخش شد.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان گفت: "هدف از عملیات ما پاکسازی خاک عراق از وجود تروریست ها و همچنین تضمین امنیت مرزهایمان است. ترکیه مدعی مالکیت هیچ سرزمینی نیست".
پیشتر اطلاع حاصل شده بود که نیروهای مسلح ترکیه عملیات نظامی جدیدی را علیه شبه نظامیان در شمال عراق آغاز کردند. نیروهای ویژه و نیروی هوایی در این عملیات شرکت دارند. خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در کنفرانس خبری این وزارتخانه گفت که هواپیماها با موفقیت به پناهگاه ها، مخفی گاه ها، تونل ها، غارها و انبارهای کردها ضرباتی وارد کردند.
وزیر خارجه ترکیه: برنامه ای برای نقض تمامیت ارضی عراق وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
وزیر خارجه ترکیه: برنامه ای برای نقض تمامیت ارضی عراق وجود ندارد
به گفته عبدالله آگار، متخصص ترک در مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و ​​امنیت، اهداف این عملیات نظامی تضمین ثبات منطقه و پاکسازی کامل منطقه مرزی با عراق به طول 375 کیلومتر و عمق 40 کیلومتر از وجود شبه نظامیان پ ک ک است.
مبارزان پ.ک.ک از سال 1984 برای احقاق حقوق سیاسی کردها در ترکیه و ایجاد خودمختاری در داخل ترکیه مشغول مبارزه مسلحانه هستند. آتش بس بین مقامات ترکیه و کردها در ژوئیه 2015 پایان یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала