آمریکا حتی ۲۰ درصد از سفارش تسلیحات دفاعی تایوان را تحویل نداده است

© REUTERS / Elgin Air Force Baseآمریکا حتی ۲۰ درصد از سفارش تسلیحات دفاعی تایوان را تحویل نداده است
آمریکا حتی ۲۰ درصد از سفارش تسلیحات دفاعی تایوان را تحویل نداده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
قرارداد خرید تسلیحات در ژوئیه ۲۰۱۹ با وجود اعتراضات شدید پکن امضا شد که تایوان را یک استان جدایی‌ طلب می‌ داند که روزی با بقیه چین متحد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیفنس نیوز با استناد به یک سند به دست آمده گزارش داده است که ایالات متحده دارای ۱۴.۲ میلیارد دلار تجهیزات نظامی است که تایوان در سال ۲۰۱۹ به دلیل مشکلات خرید مختلف ناشی از بیماری همه گیر سفارش داده است.
استیو چابات قانونگذار جمهوری‌ خواه در پنل آسیا و اقیانوسیه مجلس نمایندگان آمریکا، تأیید کرد که قانونگذاران کمیته روابط خارجی برای بحث در این مورد گرد هم آمده‌اند، اما به جزئیات پرداخته نشده است.
چابات گفت: ما باید مطمئن شویم که به تایوان کمک مورد نیاز را نیز ارائه می کنیم تا آسیب پذیر نباشند.
این نماینده مجلس همچنین گفت که ارسال محموله های نظامی به اوکراین در حال حاضر در اولویت است، اما خاطرنشان کرد که نباید مسائل مربوط به دستور تایوان را بدون توجه رها کرد.
واکنش وزارت دفاع چین به  سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
واکنش وزارت دفاع چین به سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان
طبق سند مشاهده شده توسط دیفنس نیوز، ایالات متحده تنها حدود ۱۶ درصد از سفارش تایوان را به ارزش ۱۷ میلیارد دلار ارسال کرد و در ژوئیه ۲۰۱۹ امضا شد. ایالات متحده هنوز هیچ یک از ۶۶ جت جنگنده اف-۱۶ به ارزش ۸ میلیارد دلار را ارسال نکرده است.
همچنین در لیست عقب مانده ایالات متحده، قطعات جایگزین برای سیستم موشکی پاتریوت و مجموعه ای از آنچه که ایالات متحده آن را تسلیحات نامتقارن می نامد، وجود دارد - تسلیحاتی که اعتقاد بر این است که برای بازدارندگی دشمن با نیروی مسلح برتر مفید هستند.
این تسلیحات سفارش تایوان شامل موشک های استینگر، سامانه های موشکی توپخانه متحرک، هویتزر، موشک های سطحی هارپون بلاک II و موشک های SLAM-ER پرتاب شده از هوا با قابلیت اصابت به اهداف زمینی و دریایی است.
به گفته ایالات متحده، این سلاح ها برای نیازهای "دفاعی" تایوان مورد نیاز است. در همان زمان، پکن به شدت با فروش تسلیحات به این جزیره که آن را استانی جدا شده می داند که روزی باید به بقیه چین بپیوندد، مخالفت کرد. جدا از فروش تسلیحات به تایپه، ایالات متحده به طور معمول کشتی های جنگی خود را به سواحل این جزیره می فرستد و از طریق تنگه تایوان که جزیره را از سرزمین اصلی چین جدا می کند، حرکت می کند.
واشنگتن اخیراً در مورد احتمال احتمال حمله چین برای اتصال مجدد به جزیره هشدار داده است، اما در همان زمان، چندین مقام ارشد آمریکایی اشاره کردند که ایالات متحده قرار نیست بر سر این جزیره وارد درگیری مسلحانه با پکن شود. در همان زمان، کاخ سفید متعهد شد که هر آنچه در توان دارد انجام دهد تا پکن را از اجرای چنین برنامه‌ هایی باز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала