۲ وزارتخانه مهم در صدر ابر بدهکاران بانک ملی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران
جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
بانک ملی ایران طبق دستور وزیر اقتصاد مبنی بر لزوم انتشار اسامی دستگاه‌های دولتی بدهکار، امروز ۳۰ فروردین اسامی برخی از نهادهای بدهکار را نیز منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، حسب قوانین جاری ایران و تاکید وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر اعلام بدهکاران بانکی، بانک ملی ایران سری دوم اسامی بدهکاران عمده و بزرگ خود را اعلام کرد. پیش از این در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ برخی از بانک ها اسامی ابربدهکاران خود را منتشر کرده بودند که درج نکردن برخی از اطلاعات مانند میزان وام های پرداختی مانع از شفاف سازی کامل در نظام بانکی شد.
روز گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران گفته بود: در زمینه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی در سیستم بانکی، بدون هیچ خط قرمزی کاملا جدی هستیم. یکی از مدیران عامل بانک های دولتی گفت برخی از وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی هم وجود دارند که به دلیل مسائل پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ محسوب می شوند. بانک ها موظف هستند اسامی تمام دستگاه های دولتی را هم قید کنند.
بررسی‌ ها از لیست دوم ابربدهکاران بانک ملی ایران نشان می دهد که به ترتیب وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت نیرو در صدر این لیست قرار دارند؛ اما همچنان مبلغ وام های پرداخت شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала