مکرون: ما به گاز روسیه نیازی نداریم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: ما به گاز روسیه نیازی نداریم
مکرون: ما به گاز روسیه نیازی نداریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورش به گاز روسیه نیاز ندارد، اما اروپا به آن وابسته است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه امائوئل مکرون در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فرانس 5" گفت: "اروپا به گاز روسیه وابسته است... اما فرانسه به آن نیاز ندارد."

به گفته وی، پاریس برای خرید گاز از کشورهای دیگر تلاش می کند.

پیشتر رئیس جمهور فرانسه از محدودیت در عرضه نفت و زغال سنگ از روسیه به اتحادیه اروپا حمایت کرده بود.

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
نتیجه مذاکره پوتین و مکرون درباره اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
نتیجه مذاکره پوتین و مکرون درباره اوکراین

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.

در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала