گزارش و تحلیل

تحریم های اتحادیه اروپا علیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های اتحادیه اروپا علیه اروپا
تحریم های اتحادیه اروپا علیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
آیا شهروندان اتحادیه اروپا آماده فداکاری و تحمل سختی ها به خاطر اوکراین هستند؟
اسپوتنیک به نقل از هفته نامه "پِچات" چاپ صربستان به این سوال جواب می دهد. هفته گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "درگیری میان اوکراین و روسیه در میدان نبرد تمام می شود." وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا 500 میلیون یورو اضافی برای خرید تسلیحات تخصیص خواهد داد که متعاقباً به کی یف ارسال خواهد شد. بدین ترتیب، هزینه بروکسل برای تسلیح اوکراین تا یک و نیم میلیارد یورو افزایش خواهد یافت. نه بورل و نه هیچ یک از مقام های اروپایی دیگر از شهروندان اروپایی نپرسیدند که آیا می خواهند با تفنگ در دست به جبهه شرقی بروند؟ همچنین نظرشان درباره افزایش شدید قیمت برق، سوخت و محصولات ضروری از آنها سوال نشد.
و شهروندان اوکراینی که هیچ کس از آنها چیزی نمی پرسد احتمالاً با خوشحالی به آسمان می پرند و دسته دیگری از "سلاح های دموکراتیک" دریافت می کنند که باید با "نیروهای دیکتاتوری" ولادیمیر پوتین مقابله کنند و همسایگان و برادران روسی خود را بکشند. اما خودشان نیز در این مبارزه می میرند و اتحادیه اروپا دموکراتیک و صلح دوست و ناتو، با گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان اوکراینی که در مبارزه باشکوه برای منافع شرکت های فراملیتی غربی جان باختند، بسته دیگری از تحریم ها را علیه مسکو اعمال می کنند.این الان هست. اما پس از اظهارات بورل، مبارزه با مسکو "تا آخرین اوکراینی" ممکن است به مبارزه "تا آخرین اروپایی" تبدیل شود. در قرن بیستم، ما دو بار دیدیم که چگونه این اتفاق می‌افتد، و چه کسی از این درگیری‌ها حتی ثروتمندتر از پیش بیرون آمد.
وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره خروج سپاه از لیست تروریستی اختلاف دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره خروج سپاه از لیست تروریستی اختلاف دارند
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اتحادیه اروپا را "شعبه اقتصادی ناتو" خواند. این امر توضیح می دهد که چرا اروپا تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع می کند که خود اروپا را ویران می نماید. در همین حال، "متحد آن سوی اقیانوسی" دستان خود را می مالید، زیرا با یک ضربه دو تن از سه رقیب بزرگ اقتصادی خود را در صحنه جهانی حذف کرده است.
اتحادیه اروپا در حال آماده سازی "بسته پنجم" تحریم ها علیه روسیه است. این را اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، بلافاصله پس از بازدید از بوچا اعلام کرد، جایی که اجساد پیچیده شده در پلاستیک سیاه بیش از یک هفته در خیابان ها منتظر ورود او بودند. حتی در اوکراین، بسیاری تعجب کردند که چرا اجساد بی جان چند روز دراز می کشند و دفن نمی شوند.
و "بوچا" درست زمانی اتفاق افتاد که سرانجام صداهای عقل در اروپا به صدا درآمدند: "اگر تحریم‌های جدیدی علیه روسیه تأثیری نداشته باشد، اما برای اقتصاد اروپایی ما مضرتر باشد، آیا ارزش دارد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کنیم؟"
اقلیتی از بشریت تحریم هایی را علیه بقیه جهان اعمال می کند
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: در این لحظه حساس، ادامه فشار حداکثری بر پوتین و مقامات روسیه مهم است.
بسته "اروپایی جدید" از جمله شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه است که اروپا به شدت به آن نیاز دارد، زیرا اروپایی ها تمام معادن خود را پیشتر تعطیل کرده و امید خود را به انرژی خورشیدی و بادی بسته اند. به گفته فون در لاین، ممنوعیت 4 میلیارد یورویی واردات زغال سنگ از روسیه "مسکو را از یک منبع درآمد مهم دیگر محروم خواهد کرد." البته او نگفت که چه کسی مقدار لازم این ماده انرژی زا را به اروپا جبران خواهد کرد و به چه قیمتی. او همچنین نگفت که مسکو می تواند زغال سنگ خود را به دیگر بازارهای شرقی، در درجه اول به چین، تحویل دهد. به نظر می‌رسد که وی اهمیت "چهار میلیارد یورو" برای روسیه را بیش از حد برآورد می‌کند، زیرا وقتی لازم باشد آماده است صادرات محصولات انرژی خود را به کشورهای غیردوست به طور کامل متوقف کند. تاکنون، رهبری روسیه فقط خواستار پرداخت پول گاز روسیه به روبل شده است.
روسیه و ایران تفاهم نامه های همکاری امضا کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
روسیه و ایران تفاهم نامه های همکاری امضا کردند
رئیس کمیسیون اروپا همچنین نگفت که شرکت های اروپایی چگونه ممنوعیت صادرات برخی از محصولات مهندسی به ارزش 15.5 میلیارد یورو به روسیه را جبران می کنند و این موضوع چگونه بر مشاغل تأثیر می گذارد.
واشنگتن به عنوان انتقام از نقض اقدامات تنبیهی آمریکا علیه مسکو، هم اینک تحریم های اقتصادی علیه پکن را اعلام کرده است. این کار کاملاً امکان پذیر است که اروپا نیز بدون در نظر گرفتن منافع خود، علاوه بر چین، مجبور به مجازات تعدادی دیگر از کشورها شود. به عبارت دیگر، اقلیت شکننده بشریت تحریم هایی را علیه بقیه جهان اعمال خواهند کرد.
مردم روسیه آماده فداکاری هستند
میزان تأثیرگذاری "بسته‌های" تحریم‌ها بر سیاست روسیه را می‌توان از دو جزئیات به ظاهر نامرتبط فهمید. اول، هر دو مرکز جامعه‌شناسی دست اول روسیه و VTsIOM دولتی یعنی مرکز
لِوادا (که یک عامل خارجی در فدراسیون روسیه محسوب می‌شود) گزارش می‌دهند که از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا کنون، محبوبیت پوتین به 81 یا 84 درصد افزایش یافته است. رهبر روسیه حتی پس از الحاق کریمه نیز از چنین محبوبیتی برخوردار نبود. این امر نشان می دهد که مردم روسیه برای حفاظت از دولت و منافع ملی آماده فداکاری و تحمل سختی های بزرگ هستند. اما اینکه شهروندان اتحادیه اروپا چقدر برای این کار آمادگی دارند، یک سوال بزرگ است.
ثانیاً، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده اخیراً اعلام کرد که "امروز دستیابی به غیرنظامی‌سازی و غیرنازی کردن اوکراین برای تضمین وضعیت غیرهسته‌ای کی یف و پایبندی آن به توافق‌های بین‌المللی در مورد عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی بسیار مهم است". شکی نیست که پوتین و تیمش پس از 30 سال فراخوانی به غرب و تلاش های دیپلماتیک برای بازگرداندن تعادل و امنیت استراتژیک، همه بدترین سناریوها را در نظر گرفته و اوضاع را به دست گرفته اند. سیاست کرملین نمی تواند تحت تأثیر تحریم ها و تهدیدها قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала