Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

ایالات متحده برای تقویت حمایت از اوکراین، هیئتی را به پنج کشور اعزام خواهد کرد

ایالات متحده برای تقویت حمایت از اوکراین، هیئتی را به پنج کشور اعزام خواهد کرد
ایالات متحده برای تقویت حمایت از اوکراین، هیئتی را به پنج کشور اعزام خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
هیل: چهار سناتور آمریکایی و یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده برای جلب حمایت بیشتر از اوکراین به لهستان، هند، آلمان، نپال و امارات متحده عربی سفر خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، مارک کِلی، سناتور دموکرات ایالت آریزونا در ایمیلی این برنامه سفر را اعلام کرد اما بیان داشت به‌دلیل مسائل امنیتی نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارائه کند.
کلی به‌همراه دیگر قانون‌گذاران شرکت‌کننده در این سفرها در بیانیه‌ای نوشتند:‌‌ "این هیأت قدرتمند کنگره، فرصت خواهند داشت با رهبری نیروهای آمریکایی در لهستان دیدار کنند تا دریابند که آمریکا به چه شکل می‌تواند از اوکراین و متحدان ناتو در برابر جنگ بدون هشدار قبلی و بی‌دلیل روسیه حمایت کنند".
در این بیانیه آمده است: "به‌علاوه، این هیأت با شماری از رهبران خارجی مهم در لهستان، امارات متحده عربی، هند، نپال و آلمان دیدار خواهند داشت تا روابط با این کشورها را در این دوره تشدید تنش‌های بین‌المللی تقویت کنند".
به غیر لهستان که یکی از متحدان نزدیک آمریکا در ناتو علیه روسیه است، سایر کشورهای نامبرده از حمایت قاطع از رژیم کی‌یف خودداری کرده‌اند.
به نوشته هیل، در این میان، هند همچنان به واردات نفت روسیه ادامه داده و هنگام رأی‌گیری برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز رأی ممتنع داده بود.
از سوی دیگر، کشورهای فروشنده نفت در حاشیه خلیج فارس دربرابر درخواست آمریکا برای افزایش تولیدات خود جهت کاهش بهای سوخت ناشی از تحریم روسیه، خودداری کرده‌اند.
آلمانی‌ها نیز با وجود عضویت در ناتو و تعلیق پروژه گاز مشترک با روسیه موسوم به "نورد استریم 2"، همچنان معادل روزانه یک میلیارد دلار، از روسیه سوخت دریافت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала