آلمان: برنامه ای برای امتناع از گاز روسیه نداریم

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر خط لوله گاز
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
معاون صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور برنامه ای برای استخراج گاز شیل و امتناع از گاز روسیه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روبرت هابک، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در مصاحبه ای در خصوص برنامه های این کشور برای استخراج گاز شیل و ادعا ها در مورد امتناع از گاز روسیه اظهار نظر کرد.
هابک برنامه های آلمان برای استخراج گاز شیل را تکذیب کرد و گفت این امر پیامدهای منفی برای اکولوژی کشور خواهد داشت. وی گفت: به همین دلیل در حال حاضر برلین هیچ برنامه‌ ای برای امتناع از گاز روسیه را ندارد.
این سیاستمدار در ادامه افزود: تحریم فوری گاز نظم اجتماعی در آلمان را به خطر می اندازد.
وزیر اقتصاد آلمان گفت: آلمان دارای ذخایر بزرگ گاز شیل است، اما استخراج آن نیاز به شکستگی هیدرولیکی دارد. وی یقین دارد که توسعه سپرده‌ها و اخذ مجوز برای این فعالیت سال‌ها طول می‌کشد.
وی ادامه داد که کشورش دارای ذخایر بزرگ گاز شیل است، اما استخراج آن نیاز به هیدروکربن‌ دارد. او ابراز یقین کرد که توسعه سپرده‌ها و اخذ مجوز برای این فعالیت سال‌ها طول می‌کشد.
هشدار آلمان نسبت به آسیب به صنعت به دلیل تحریم گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
هشدار آلمان نسبت به آسیب به صنعت به دلیل تحریم گاز روسیه
هابک گفت: آلمان برای تامین هیدروکربن‌های خود بسیار به روسیه وابسته است و در زمستان آینده خطر تمام شدن گاز وجود دارد. وی در عین حال تاکید کرد که اقدامات خود را برای جلوگیری از این سناریو افزایش می‌دهد.
این کار بر اساس قانون منابع آب دشوار است، زیرا این روش استخراج می تواند عواقب منفی برای محیط زیست داشته باشد.
هابک در پایان گفت: اکنون هیچ شرکتی مایل به انجام این کار نیست.
وزیر اقتصاد آلمان پیش از این نیز در اظهاراتی هشدار داد که اگر در زمستان آینده این کشور گاز بیشتری دریافت نکند و انتقال گاز از روسیه قطع شود، گاز کافی برای گرم کردن تمام خانه‌ها و راه‌اندازی صنایع وجود نخواهد داشت.
برلین به دلیل مخالفت با تحریم فوری هیدروکربن‌های روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است اما دولت آلمان معتقد است که چنین تحریمی، اقتصاد و جامعه آلمان را به دلیل افزایش قیمت انرژی و خطر کمبود آن بی‌ثبات می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала