کمبود 10 هزار مگاواتی برق در ایران در فصل تابستان

© Sputnik / S. Sobhgahiکمبود 10 هزار مگاواتی برق در ایران در فصل تابستان
کمبود 10 هزار مگاواتی برق در ایران در فصل تابستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
معاون هماهنگی توزیع توانیر از کمبود 10 هزارمگاواتی برق در تابستان امسال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد الله داد، معاون هماهنگی توزیع توانیر در حاشیه جلسه ستاد راهبردی دوران اوج مصرف برق در جمع خبرنگاران بیان داشت: شرایط ناترازی تأمین برق امسال نیز وجود دارد و نمی توان انباشتگی ناترازی را در مدت کوتاهی رفع کرد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در خصوص میزان ناترازی برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: تابستان امسال حدود 10 هزار مگاوات ناترازی در تأمین و مصرق برق داریم که برنامه ریزی های متعددی از افزایش واردات برق تا هماهنگی با بخش صنعت و کشاورزی برای کاهش مصرف، صورت گرفته است.
وی افزود: تلاش ما این است که به شرایطی نرسیم که مجبور به خاموشی برنامه ریزی شده شویم، اما با توجه به کسری برق در تابستان، به منظور اینکه اگر محدودیتی ایجاد می شود، این محدودیت بی برنامه نباشد و مردم را به مشکل نیندازد، قطعا جداولی اطلاع رسانی خواهد شد و برنامه های زمان بندی در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد شد.
الله داد با بیان اینکه "چندین هزار مشترک پرمصرف در کشور داریم"، تاکید کرد: درحال تنظیم تعرفه های جدید برای مشترکان پرمصرف هستیم و این دسته از مشترکان باید بدانند که اگر مثل تابستان قبل، به مصرف بیش از اندازه برق بپردازند، امسال قبوض بالایی دریافت خواهند کرد.
این مدیر مسئول از رایزنی با کشورهای مختلف برای واردات برق خبر داد و گفت: از آذربایجان و ترکیه واردات برق خواهیم داشت و رایزنی هایی نیز با ترکمنستان برای آغاز واردات برق در تابستان امسال در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала