سناتور آمریکایی خواستار اعزام نیرو به اوکراین شد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsسناتور آمریکایی خواستار اعزام نیرو به اوکراین شد
سناتور آمریکایی خواستار اعزام نیرو به اوکراین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
سناتور کونز بیان کرد: اگر آمریکا نیروهایش را به سوریه اعزام نکند، اوکراین به سوریه تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر کونز سناتور دلاور، در مصاحبه اب با شبکه سی‌بی‌اس گفت: اگر آمریکا اجازه ندهد نیروهایش به آنجا اعزام شوند، اوکراین می‌تواند به "سوریه دوم" تبدیل شود.
بایدن و دولتش در زمینه تحریم‌ها و همچنین کشاندن کشورها به این مبارزه که زمانی در حاشیه بود، کارهای زیادی انجام داده‌اند. اما لحظه حساس فرا رسیده است.
کریستوفر کونز
سناتور آمریکایی
این هفته، رهبر آمریکا بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین را اعلام کرد که شامل توپخانه، نفربرهای زرهی و هلیکوپتر است. در پاسخ، وزارت خارجه روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را برای همه کشورها از جمله آمریکا ارسال کرد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала