ناآرامی ها در سوئد در میان طرح های قرآن سوزی راسموس پالودان ادامه دارد

© REUTERS / Bjorn Larsson Rosvallناآرامی ها در سوئد در میان طرح های قرآن سوزی راسموس پالودان ادامه دارد
ناآرامی ها در سوئد در میان طرح های قرآن سوزی راسموس پالودان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
در اوایل این هفته و پیش از تظاهرات حزب راستگرای خط سخت به رهبری راسموس پالودان سیاستمدار دانمارکی-سوئدی، ناآرامی ها در سوئد آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای.بی.سی نیوز، روز شنبه زمانی که حزب راستگرای "خط سخت" راسموس پالودان قصد داشت یک قرآن را بسوزاند، ناآرامی در شهر لاندسکرونا در جنوب سوئد رخ داد. با وجود انتقال پلیس به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از لاندسکرونا به مالمو، اعتراضات در شهر آغاز شد.
به گفته پلیس، معترضان سطل های زباله و لاستیک خودروها را بیرون کشیده و سپس آنها را به آتش کشیدند. فعالان همچنین یک حصار مانع ایجاد کردند که مانع از عبور و مرور شد و به سمت پلیس سنگ پرتاب کرد. در اواخر روز شنبه، وضعیت در لاندسکرونا آرام شد و پلیس گزارش داد که هیچ آسیبی وارد نشده است. در همان زمان، تظاهرات خط سخت عصر شنبه در پارک مرکزی مالمو برگزار شد.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
واکنش وزارت خارجه ایران به هتک حرمت قرآن در سوئد
بر اساس گزارش ها، تعدادی از معترضان در نزدیکی محل برگزاری تجمع کردند و به سمت تظاهرکنندگان سنگ پرتاب کردند و پلیس مجبور شد برای متفرق کردن جمعیت از اسپری فلفل استفاده کند. گفته می شود که پالودان در جریان این تجمع مورد اصابت سنگ به پای خود قرار گرفته است.
روز جمعه در جریان ناآرامی‌ها، ۱۲ افسر پلیس مجروح شدند و چندین خودرو گشت در اوربرو به آتش کشیده شد. پیش از آن، هشت نفر در حومه رینکبی استکهلم در جریان اعتراضات مشابه بازداشت شده بودند.
از روز پنجشنبه پس از اعلام حزب راسموس پالودان برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی و سوزاندن قرآن، درگیری ها در سوئد گزارش شده است. حزب خط سخت توسط پالودان در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. او به خاطر ویدیوهای ضد اسلامی متعدد در یوتیوب شناخته شده است. این سیاستمدار علناً یک نسخه از قرآن را سوزاند و آن را ادای احترام به آزادی بیان خواند. حزب او خواستار ممنوعیت اسلام و اخراج همه "پناهجویان غیرغربی" از دانمارک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала