دستگیری 14 نفر پس از درگیری های جمعی در دهلی نو

© AP Photo / Altaf Qadriدستگیری ۱۴ نفر پس از درگیری های جمعی در دهلی نو
دستگیری ۱۴ نفر پس از درگیری های جمعی در دهلی نو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
هفته گذشته چندین مورد خشونت جمعی به مناسبت جشنواره هندو رام ناوامی در ایالت های گجرات، جارکند، بنگال غربی و مادهیا پرادش هند گزارش شد.
به گزارش اسپوتنیک، همچنین درگیری بین گروه های دانشجویی در دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلی بر سر سرو گوشت در غذاخوری هاستل به مناسبت رام نوامی رخ داد.
مقامات روز یکشنبه گفتند که پلیس در دهلی نو پایتخت هند ۱۴ نفر را در ارتباط با حوادث خشونت جمعی که به مناسبت جشن مذهبی هندو هانومان جانموتساو در شامگاه شنبه گزارش شده بود، دستگیر کرد.
پس از پرتاب سنگ به یک راهپیمایی مذهبی که برای بزرگداشت هانومان جانموتساو برگزار شده بود، عصر شنبه در منطقه جهانگیرپوری پایتخت ملی درگیری بین دو جامعه رخ داد. اوشا رنگنانی معاون کمیسر پلیس (شمال غرب) در گفتگو با رسانه ها گفت: پیش از این ۹ نفر در پیوند به درگیری های جمعی در جهانگیرپوری بازداشت شده بودند. پنج نفر دیگر بعدا دستگیر شدند. از این رو تاکنون ۱۴ نفر دستگیر و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.
رنگنانی همچنین از زخمی شدن ۹ نفر و هشت پلیس در خشونت های متعاقب آن خبر داد. در پی وقوع این خشونت ها شکایت پلیسی مطرح شد و تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده است. در پی این خشونت ها، نیروهای پلیس زیادی در منطقه مستقر شدند. پس از این حادثه، راهپیمایی پرچم توسط پلیس با هدف ایجاد فضای ایمان و امنیت برای عموم مردم در حال انجام است.
لاو کومار کمیسر پلیس مشترک، هنگام گفتگو با رسانه ها گفت: ویدئوهای متعددی از این حادثه در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. من از مردم می خواهم که صلح را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала