واکنش وزارت خارجه ایران به هتک حرمت قرآن در سوئد

© IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در یکی از شهر های سوئد بیان داشت که ایران ای اقدام را شدیدا محکوم می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به هتک حرمت قران کریم در یکی از شهرهای سوئد، گفت: جمهوری اسلامی ایران آتش زدن کلام الله مجید در شهر لینکوپینگ سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت را شدیدا محکوم می کند.
خطیب زاده تکرار عمدی این اقدام هتاکانه در ماه مبارک رمضان را عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سوئد و در سراسر جهان دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام موهن مصداق بارز نفرت پراکنی و مغایر با آزادی بیان بوده و می بایست توسط تمامی معتقدان به همزیستی و گفتگوی بین ادیان محکوم شود.
خطیب زاد افزود: ضمن پاسخگو دانستن دولت سوئد، مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام فرد هتاک و طرفداران او بیش‌از پیش اتحاد مسلمین و کشورهای اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اسلام را ضروری می سازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала