تلاش ناموفق سرآشپز ترکیه‌ای برای ارسال کباب به فضا +ویدئو

© REUTERS / Joe Skipperفضا پیمای آمریکایی"کرو دراگون" در ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت + ویدئو
فضا پیمای آمریکاییکرو دراگون در  ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
ارسال کباب با بالن هلیومی به فضا با شکست روبه‌رو شد!
به گزارش اسپوتنیک، یاشار آیدین، سرآشپز اهل ترکیه تصمیم گرفت همزمان با شصت و یکمین سالگرد سفر انسان به فضا، کباب معروف ترک‌ها را با یک بالن هلیومی به خارج از جو زمین هدایت کند. وی در استان جنوبی آدانای ترکیه رستوران دارد و در تاریخ ۱۲ آوریل، در سالگرد پرواز افسانه‌ای یوری گاگارین، فضانورد روس به فضا، اقدام به این کار کرد و به رسانه‌های محلی گفت: "من فردی هستم که دوست دارم اولین را بسازم."
در این ماجرایی جویی،گروه کارآفرین "آلبایراک" برای این کار با یاشار آیدین همکاری کردند و یک جعبه پلی استایرن مخصوص که در برابر حرارت مقاوم است طراحی کردند. روی این جعبه یک دوربین و ردیاب کار گذاشته شد و سپس آن را به یک بالن پر از گاز هلیوم متصل کردند. سفر هوایی کباب بر فراز آسمان از سوی دوربین کار گذاشته شده شکار شد و پس از سه ساعت این بالن در استراتوسفر ( دومین لایه‌ی بزرگ اتمسفر) در ارتفاع بین ۳۵ تا ۴۰ کیلومتری منفجر شد و در نهایت به دریا سقوط کرد.
آقای آیدین از طریق ردیاب به کباب رسید و آن را به رستوران خود منتقل کرد و از آن به ‌عنوان "نخستین صادرات ترکیه به فضا" نام برد و افزود: "کباب ما در فضا به سطح خاصی رسید. اما دفعه بعد، کباب خود را بالاتر خواهیم برد." او به خبرنگاران گفت که خوشحال است شهر و غذاهای خود را تبلیغ می‌کند.
هیچ مرز دقیقی برای تعیین آغاز فضا وجود ندارد اما سازمان ملل از نظر تاریخی نقطه‌ای با ارتفاع ۱۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین را شناسایی کرده است که هواپیماهای معمولی قادر به پرواز در آن محدوده نیستند. اگرچه کاربران بسیاری این اتفاق را یک موضوع خنده‌دار عنوان می‌کنند اما معتقدند تلاش ناموفق این سرآشپز ترکیه‌ای سرآغاز یک اتفاق بزرگتر باشد و باید منتظر ماند و دید که دفعه‌ی بعد سینی کباب وی تا کجا می‌تواند پرواز کند. کاربرانی هم با کنایه و شوخی می‌کنند این چه کبابی بود که در دریا افتاد و هیچ اتفاقی برایش نیفتاد و حتی ماهی‌های دریا هم تمایلی به خوردن آن نداشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала