دیدگاه چین درباره پیامدهای تحریم های ضد روسیه برای اقتصاد جهانی

© Fotolia / Alexkichدیدگاه چین درباره پیامدهای تحریم های ضد روسیه برای اقتصاد جهانی
دیدگاه چین درباره پیامدهای تحریم های ضد روسیه برای اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
روزنامه چینی گلوبال تایمز در مقاله خود می نویسد همه جهانبان باید تاوان تحریم‌های نسنجیده آمریکا علیه روسیه را پس دهند که یکی دیگر از ماجراجویی‌های ژئوپلیتیکی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه بر این باور است که آخرین داده ها در مورد تورم در جهان نشان می دهد که این نتیجه رویدادهای اوکراین و تحریم های ضد روسی کشورهای غربی است. در عین حال خاطرنشان می شود که دلیل افزایش شدید قیمت ها در جهان عوامل بسیاری از جمله همه گیری ویروس کرونا بوده است. گلوبال تایمز می نویسد با این حال، افزایش قیمت های انرژی و کالاها به دلیل بحران اوکراین و تحریم ها بدون شک تورم جهانی را تشدید کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه باعث ایجاد بحران و تورم بی‌سابقه‌ در غرب شد
علاوه بر این، روزنامه نگاران چینی خاطرنشان کردند که اتهامات آمریکا علیه سایر کشورها تلاشی برای انداختن تقصیر خود به گردن دیگران و توطئه ای شوم برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های آمریکا همچون تسلیم شدن در برابر ویروس و هزینه های هنگفت تحریم ها علیه مسکو است.
پیش از این، روزنامه آلمانی Compact پیش‌بینی کرده بود که اعمال تحریم‌های ضد روسی توسط آلمان منجر به ورشکستگی این کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی خواهد شد. به گفته نویسنده مقاله منتشره در این روزنامه، روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان قصد دارد از منابع انرژی آمریکا به جای روسیه استفاده کند. وی خاطرنشان کرد که واشنگتن سوخت شیل صادر می کند و تولید آن به محیط زیست آسیب می زند. علاوه بر این، هزینه های بیشتری برای حمل و نقل گاز آمریکایی مورد نیاز است. نویسنده مقاله می نویسد : "به گفته کارشناسان اقتصادی، ما در حال حاضر 5 تا 7 تریلیون یورو بدهی داریم و طبق مواد قدیمی قانون اساسی، حق نداریم یک سنت بیشتر وام بگیریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала