درآمد احتمالی ایران از جام جهانی قطر چقدر خواهد بود؟ +عکس

© Photo / IRNAپرچم های ایران و قطر
پرچم های ایران و قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
ایران میزبان مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، خبرهای زیادی از اینکه ایران میزبان مسافران بازی‌های مسابقات جام جهانی قطر می‌شود در فضای مجازی منتشر شده است اما اکنون که این موضوع با توافقات دو کشور همراه شده است برخی از کارشناسان به بررسی درآمد احتمالی ایران از جام جهانی قطر پرداختند.
این رویداد بزرگ اقتصادی-ورزشی از تاریخ ۳۰ آبان‌ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در همسایگی ایران یعنی کشور قطر برگزار شود. گفته می‌شود با توجه به این که قطر کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارد، به طورقطع نمی‌تواند از جمعیت ۲.۶ میلیون نفری مسافرانی که برای دیدن بازی‌ها به این کشور سفر می‌کنند پذیرایی کند و به همین دلیل باید از ظرفیت‌های کشورهای همسایه هم کمک بگیرد.
برخی کارشناسان بر این باورند با مقایسه هزینه‌های اقامت، تغذیه، حمل ونقل و خدمات پزشکی، کسب سهم ۱۰ درصدی ایران از این بازار خیلی دور از انتظارنیست، سهمی که اگر محقق شود، منجر به رشد اقتصادی و گردشگری ایران نیز خواهد شد و درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری برای این کشور به همراه خواهد داشت.
جزیره کیش به‌عنوان نماد گردشگری ایران در آب‌های خلیج فارس، بهترین گزینه برای مشارکت گردشگری در روزهای جام جهانی‌ است. رستم قاسمی نیز در این‌باره گفت: "در این سفر از زیرساخت‌های متعدد گردشگری، هتلی و پروازی کیش بازدید شد، استان‌های ساحلی بوشهر، خوزستان، هرمزگان و استان‌های گردشگری دیگری همچون فارس آماده مشارکت در زمان برگزاری جام جهانی هستند.
کاربران بسیاری از این جهت که فرصت درآمدزایی برای مردم جنوب ایران و همین‌طور کشور فراهم می‌شود امیدوارند در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی نیز انجام شود که مسافران به مشکل برنخورند و با خاطره‌ای خوب از ایران یاد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала