گزارش و تحلیل

چرا جهان باید تاوان اشتباه سیاستمداران آمریکایی را بپردازند

© REUTERS / JONATHAN ERNSTیگانه راه حل معضل خاورمیانه از دیدگاه بایدن
یگانه راه حل معضل خاورمیانه از دیدگاه بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
حدود یک سال و نیم است بایدن در آمریکا به قدرت رسیده و یکی از وعده های انتخاباتی او بازگشت به برجام بود.
در ابتدای زمان به قدرت رسیدن اش وی چندین دستور العمل اجرایی صادر کرد تا دستورات اجرایی ترامپ را لغو کند و آمریکا را به معاهده های بین المللی برگرداند.
همان زمان هم او می توانست با یک دستور العمل اجرایی همه اقداماتی که ترامپ بر علیه برجام انجام داده بود را لغو کند و آمریکا به تعهدات خود عمل کند و به برجام برگردد.
اما در آن زمان برخی مشاوران وی تصور کردند که امکان بهره برداری از تحریم های حد اکثری ترامپ بر علیه ایران وجود دارد و شاید وی بتواند از ایران امتیازهایی بگیرد تا موقعیت او را در آمریکا و در خارج آمریکا تقویت کند و به همین دلیل آنها ترجیح دادند وارد مذاکره و گفتگو با ایران (به صورت غیر مستقیم) شوند و امروزه هم می بینیم پس ازحدود 13 ماه گفتگو هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
هر روز هم که می گذرد ماجرا پیچیده تر می شود و گرههای بیشتری در مقابل گفتگو کنندگان ظهور می کند، که عموما هم آمریکایی ها این گره ها را به وجود می آورند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
میزان اعتماد مردم آمریکا به بایدن به پایین ترین سطح خود رسید
هر چه قدر هم که می گذرد موقعیت بایدن در داخل آمریکا و محبوبیت وی ضعیف تر می شود و طبیعتا جسارت او و دولت او در تصمیم گیری هم کمتر می شود.
اگر همان روز اول بایدن دستور العمل کذایی اجرایی خود را صادر کرده بود شاید کلا نیاز نداشت وارد این همه چالش هایی شود که امروزه مشاهده می کنیم.
حتی در آن زمان اگر بحث رفع سپاه پاسداران از لیست تروریستی و همچنین لغو تحریمهای سپاه انجام شده بود قطعا دولت آمریکا با چالش هایی که امروزه مدعی است با آنها مواجه است مواجه نمی شد.
میتوان گفت امروزه ایرانی ها تاوان اشتباه های سیاست مداران آمریکایی چه در دوران جمهوری خواه ها و چه در دوران دمکرات ها را می پردازند.
امروزه مشاهده می کنیم هر زمان که همه به یک توافق نزدیک می شوند به یکباره آمریکایی ها می آیند و موضوعی را مطرح می کنند که همه چیز را به می زند ودوباره صد عاقل باید بنشینند و فکر کنند چه کار کنند سنگ را از ته چاه در بیاورند.
البته مساله فقط محصور به جریان های ایران و برجام نیست، امروزه همه اتفاقاتی که در اروپا رخ می دهد و هزینه هایی که اروپایی ها و مردمان خود آمریکایی مجبور هستند برای ماجراجویی و نقشه های سیاسی یک در صد حاکم بر آمریکا بپردازند بر کسی پوشیده نیست.
آقای بایدن به راحتی می رود وسط تریبون به مردم آمریکا در باره افزایش قیمتها به دلیل بحران اوکراین که مسبب اصلی و اول و آخر آمریکا بوده و هست، می گوید "این هزینه ای است که شما باید برای دمکراسی بپردازید"، توجه داشته باشید نمی گوید ما، یعنی وی خودش هیچ هزینه ای را حاضر نیست پرداخت کند بلکه دیگران باید هزینه نا کارآمدی سیاستهای دولت آمریکا و شخص رئیس جمهوری آن بپردازند.
خطرناک ترین فرد جهان از نظر بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
خطرناک ترین فرد جهان از نظر بایدن
این مشکل هم محصور به شخص بایدن نیست، دهه ها است که ملیونها انسان بی گناه روزانه توسط آمریکایی ها به خاک و خون کشیدن می شوند وهمه اش به دلیل سیاست های غلط سیاست مداران آمریکایی می باشد.
به مردم آمریکا می گویم، تا کی جهان باید تاوان اشتباهات این سیاست مداران را بپردازد، یعنی در کل آمریکا شخصی که آنقدر عاقل باشد که جهان را درگیر نکند پیدا نمی شود؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала