سامانه موشکی روسی اس-۴۰۰ به هند رسید

© AP Photo / Russian Defense Ministry Press Serviceسامانه موشکی روسی اس-۴۰۰
سامانه موشکی روسی اس-۴۰۰  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
منابع هندی اعلام کردند که روسیه تحویل سامانه های دفاعی دوربرد اس-۴۰۰ به دهلی نو را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، رسانه های محلی هند گزارش دادند که در بحبوحه جنگ جاری روسیه و اوکراین، هند محموله جدید تجهیزات دفاعی برای اسکادران آموزشی سامانه دفاع موشکی پیشرفته زمین به هوای اس-۴۰۰ ساخت روسیه را دریافت کرده است.
همچنین خبرگزاری محلی آسیا نیوز اینترنشنال (ANI) گزارش داد که این کشور شبیه‌سازها و سایر تجهیزات مربوط به این سامانه موشکی را از مسکو دریافت کرده است.
در سال ۲۰۱۸، هند و روسیه قراردادی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار برای ارسال سامانه اس-۴۰۰ امضا کردند که هند را در معرض خطر تحریم های آمریکا قرار داد.
اردوغان: دریافت سامانه اس-400 روسی امر داخلی ترکیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اردوغان: دریافت سامانه اس-400 روسی امر داخلی ترکیه است
ایالات متحده مدتهاست تلاش می کند کشورهای مختلف را از خرید تجهیزات نظامی از روسیه منصرف کند و آنها را با اقدامات تنبیهی تحت قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها موسوم به کاتسا تهدید کرده است.
علیرغم هشدارهای واشنگتن، دهلی نو با این استدلال که ارتباط استراتژیکی با روسیه و ایالات متحده دارد، خریدهای نظامی اش از روسیه را ادامه می دهد.
ترکیه، کشور دیگری که خریدهای اس-۴۰۰ خود را از روسیه پیش برده است، تهدید تحریم های آمریکا را رد کرده و گفته است که این موشک ها موضوع امنیت ملی است.
به گزارش رسانه ها، جیمز اوبراین، هماهنگ کننده سیاست تحریم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته به قانونگذاران در مجلس نمایندگان گفت که ایالات متحده مایل نیست هند سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کند.
وی همچنین گفت که واشنگتن باید شرایط ژئواستراتژیک خاصی را در پاسخ به تقاضای فزاینده بایدن برای معافیت هند از کاتسا در نظر بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала