رسانه: مربیان انگلیسی آموزش دادن نظامیان اوکراینی را در کی یف از سر گرفتند

© REUTERS / Gleb Garanich نظامیان اوکراینی
 نظامیان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
روزنامه تایمز می نویسد ، نیروهای ویژه بریتانیا آموزش نظامیان اوکراینی را در کی یف و اطراف آن از سر گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، افسران دو گردان اوکراینی به این نشریه گفتند که هفته گذشته و هفته قبل از آن تحت آموزش های نظامی تحت هدایت مربیان سرویس هوایی ویژه بریتانیا قرار گرفتند.
کاپیتان یوری مایروننکو از این واحد که در منطقه اوبولونسکی کی یف مستقر است، گفت که مربیان نظامی بریتانیایی برای آموزش دادن نیروهای اوکراینی در استفاده از موشک های ضد تانک NLAW آمده اند. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که آمریکایی ها به همراه متحدان خود 60 هزار سامانه ضد تانک و 25 هزار سامانه ضد هوایی را به ارتش اوکراین تحویل داده اند.
نشریه انگلیسی اشاره می کند که در ماه فوریه، مربیان نظامی بریتانیایی خاک اوکراین را ترک کرده بودند.
روسیه در رتبه بندی ثبات اقتصادی به بالاترین مکان در طول تاریخ خود رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
ارسال یادداشت مسکو در مورد تجهیز تسلیحاتی اوکراین به تمامی کشورهای جهان
وزارت دفاع بریتانیا از تایید خبر بازگشت مربیان خود خودداری کرد.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد هدف عملیات روسیه اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала