گزارش و تحلیل

غرب با مشکل حفظ توان دفاعی خود مواجه است

© Photo / Public domain / Staff Sgt. Shane A. Cuomo, U.S. Air Forceغرب با مشکل حفظ توان دفاعی خود مواجه است
غرب با مشکل حفظ توان دفاعی خود مواجه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
در مقاله ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، ابراز عقیده می شود کشورهای غربی مجبورند بین ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین و حفظ زرادخانه ها برای حفظ توان دفاعی خود یکی را انتخاب کنند.
به گزارش این مقاله از جمله توجه را به اظهارات مقامات پنتاگون جلب می کند که بر اساس آن کی یف روزانه به اندازه دخایر یک هفته مهمات ضد تانک مصرف می کند.
در مقاله منتشره آمده است:"این امر کشورهای غربی را با یک انتخاب جدی روبرو می کند: ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین، یا صرفه جویی در امکانات محدودی که ممکن است برای دفاع خود به انها نیاز داشته باشند".
نوسنده این مقاله همچنین یادآور می‌شود که قبل از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت به طور فعال با مشاوران نظامی خود بحث می کرد که آیا باید سلاح‌های کشور خود را به بریتانیا ارسال کند یا برای دفاع در صورت بروز ضرورت آنها را در آمریکا نگه دارد. نویسنده مقاله خطرنشان می کند که اکنون واشنگتن به "نقطه عطف مشابه" نزدیک شده است.
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است
مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که آمریکایی ها به همراه متحدان خود 60 هزار سامانه ضد تانک و 25 هزار سامانه ضد هوایی را به ارتش اوکراین تحویل داده اند.
این هفته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بسته کمک نظامی 800 میلیون دلاری جدیدی را برای اوکراین اعلام کرد که شامل توپخانه، نفربرهای زرهی و هلیکوپتر می شود. پنتاگون تصریح کرد که 200 نفربر زرهی M113، 18 فروند هویتزر 155 میلی متری کالیبر ناتو و 40000 گلوله برای آنها به نیروهای اوکراینی تحویل داده می شود. علاوه بر این، بسته کمکی 800 میلیون دلاری شامل 11 فروند هلیکوپتر Mi-17 ساخت روسیه یا شوروی، 300 مهمات سرگردان Switchblade، 100 جیپ زرهی، 500 موشک "جاولین" و "هزاران" سامانه ضد تانک دیگر بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала