بلینکن: به نفع آمریکایی ها است که با روسیه وارد جنگ نشوند

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که جنگ با روسیه به نفع آمریکایی ها نیست.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در دانشگاه میشیگان گفت: رئیس جمهور آمریکا باید مطمئن باشد که منافع مردم آمریکا را دنبال می کند. یکی از این منافع این است که از توانایی بالای خود در وارد نشدن به درگیری مستقیم با روسیه مطمئن باشیم تا از آنچه می تواند منجر به جنگی گسترده شود اجتناب کنیم.

گفتنی است که روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه باعث ایجاد بحران و تورم بی‌سابقه‌ در غرب شد
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.

در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала