وسعت دریاچه ارومیه بیش از یک هزار کیلومتر مربع کاهش یافت

© Photo / IRNAدریاچه ارومیه، ایران
دریاچه ارومیه، ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به ۲ هزار و ۴۸۹ کیلومتر مربع رسیده، اعلام کرد: وسعت این دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۱۵ کیلومتر مربع کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، مجید دستگاهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز نگین آبی آذربایجان به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۷ سانتی‌متر رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۳ سانتی‌متر بود.
منظره دریاچه  نمک باسکونچاک. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
طوفان نمک دریاچه ارومیه +ویدئو
وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: اکنون ارتفاع این دریاچه نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.
دستگاهی در بیان آمار مربوط به حجم آب دریاچه ارومیه نیز گفت: میزان حجم آب دریاچه ارومیه به ۳.۱۱ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲.۱۸ میلیارد متر مکعب کاهش دارد.
به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.
دولت فعلی ایران تاکید ویژه‌ای به اتمام طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه دارد که با اجرای طرح‌های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه در ماه‌های آتی و سال آینده بسیار زیاد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала