مجوز نخستین تست تنفسی کرونا در آمریکا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
سازمان غذا و داروی ایالات متحده به اولین تست تنفسی کرونا مجوز داد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرد که مجوز استفاده اضطراری از اولین تست تنفسی کووید ۱۹ را صادر کرده است.
با استفاده از این "آزمایش تنفسی کووید" می‌توان وجود ویروس کرونا را ظرف چند دقیقه و با دقت بالا در نمونه های بازدم افراد تشخیص داد.
دکتر "جف شورن" مدیر مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و داروی امریکا در این باره گفت: مجوزی که امروز صادر شد نمونه‌ای دیگر از نوآوری‌های سریع ما در دستیابی به تست‌های تشخیصی کرونا است.
برای انجام تست کرونا با این روش به دستگاهی با عنوان "InspectIR Covid-۱۹ Breathalyzer" نیاز است که به اندازه یک چمدان دستی است و می تواند در کمتر از سه دقیقه، نتیجه آزمایش را ارائه دهد و در مطب‌ها، بیمارستان ها و سایت های آزمایش سیار توسط اپراتورهای آموزش دیده قابل استفاده است.
دانشگاه هاپکینز: تعداد موارد کرونا در جهان از ۵۰۰ میلیون فراتر رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
دانشگاه هاپکینز: تعداد موارد کرونا در جهان از ۵۰۰ میلیون فراتر رفت
این دستگاه می تواند در روز حدود ۱۶۰ نمونه آزمایشگاهی را تجزیه و تحلیل کند.
به گفته کارشناسان، دستگاه مزبور پنج ترکیب شیمیایی در دم و بازدم انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد و بدین ترتیب، ابتلای افراد به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، متخصصان می‌گویند که کارآیی این دستگاه پیش‌تر در مطالعه‌ای روی ۲۴۰۹ نفر ارزیابی شده است. در این مطالعات مشخص شد دستگاه "InspectIR Covid-۱۹ Breathalyzer" توانسته است ۹۱ درصد از تست‌های مثبت و ۹۹ درصد از نمونه‌های منفی کووید رو به درستی تشخیص دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала