امارات خواستار حل اختلافات با ایران است

© Flickr / Abdulla Al Muhairiقاتل مربی امریکایی در امارات اعدام شد
قاتل مربی امریکایی در امارات اعدام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
مشاور رئیس دولت امارات تاکید کرد که کشورش به دنبال حل اختلافات با ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی گفت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و پایان دادن به این اختلافات تلاش می کند.
وی تاکید کرد: امارات خواهان روابط با ایران، ترکیه و کشورهای عربی است.
قرقاش گفت که امارات دائما برای ایجاد پل های ارتباطی با همه همسایگان تلاش می کند و این کشور منبع آسیب و ضرر برای هیچ کشوری از جمله ایران نخواهد بود.
مشاور رئیس دولت امارات همچنین تاکید کرد که با توجه به تغییرات بین المللی بوجود آمده همه کشورها مسئولیت مشترکی نسبت به ثبات منطقه ای و شکوفایی آن دارند و ما نیازمند نشست های منطقه ای بیشتر برای همکاری و گفت وگو میان کشورهای منطقه از جمله ترکیه و ایران هستیم.
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
محورهای گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و امارات
گفتنی است که اخیرا شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران ضمن تبریک ماه رمضان، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین در عرصه های مختلف، خواهان بررسی فرصت های همکاری مشترک شد.
وزیر امور خارجه امارات در مورد شرایط جدید منطقه نیز گفت که طی هفته های اخیر شاهد بهبود شرایط در منطقه هستیم و دیدار رئیس جمهور بشار اسد از امارات و برقراری آتش بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرفها فراهم کرده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره برداری نمایند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو تاکید کرد: امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک آمیز از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала