آزمایش موفقیت آمیز سامانه دفاع موشکی لیزری اسرائیل

© Fotolia / Losevsky Pavelلیزر
لیزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع اسرائیل و شرکت رافائل یک سری آزمایشات سامانه رهگیری لیزری موشک ها و پهپادها را با موفقیت به پایان رساندند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع اسرائیل، وزارت دفاع اسرائیل و شرکت رافائل یک سری آزمایشات سامانه رهگیری لیزری موشک ها و پهپادها را با موفقیت به پایان رساندند.
در این گزارش آمده است که "پهپادها، گلوله‌های خمپاره، راکت‌ها و موشک‌های ضدتانک با موفقیت در طول توسعه سناریوهای مختلف رهگیری شدند". وزیر دفاع بنی گانتز اولین آزمایش‌های موفقیت‌آمیز یک سامانه دفاع موشکی لیزری را "یک پیشرفت جهانی" خواند.
گانتز گفت: "هدف ما در حال حاضر این است که سیستم را در اسرع وقت راه اندازی و راه اندازی کنیم، که ابزار حفاظتی موثر، کم هزینه و خلاقانه ای را برای ما فراهم می کند."
ایالات متحده می خواهد بجای سیستم پدافند هوایی از لیزر استفتده کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2019
ایالات متحده می خواهد بجای سیستم پدافند هوایی از لیزر استفاده کند
دفاع موشکی لیزری که ویژگی بارز آن هزینه کم استفاده و مهمات تقریباً نامحدود است، در سیستم دفاع هوایی چند سطحی اسرائیل ادغام خواهد شد.
ژنرال یانیو روتم، رئیس تحقیقات و توسعه وزارت دفاع اسرائیل گفت: "اسرائیل در طی آزمایشات مکمل برای اولین بار موفق شد گلوله های خمپاره، موشک، پهپاد و موشک های ضد تانک را در مسافت های گوناگون و فواصل زمانی دشوار رهگیری کند.
لیزر با سیستم کنترل ساده و مزایای اقتصادی قابل توجه خود، قوانین بازی را تغییر می دهد. برنامه ما این است که در دهه آینده چندین سامانه دفاع موشکی لیزری در امتداد مرزهای اسرائیل مستقر کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала