وزیر خارجه عراق در دیدار با امیر عبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما تهدیدی علیه همسایگان صورت گیرد

© Photo / IRNAامیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد
امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
فواد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران اعلام کرد امنیت ایران و عراق به یکدیگر وابسته است و عراق اجازه نمی‌دهد از خاک خود تهدیدی علیه همسایگانش صورت گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران پس از استقبال رسمی از فواد حسین وزیر خارجه عراق، در محل وزارت خارجه ایران میزبان هیات بلندپایه عراقی بود.
در دیدار امیر عبداللهیان با فواد حسین، آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی از جمله یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
فواد حسین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
وزیر خارجه عراق: مذاکرات تهران و ریاض به زودی از سر گرفته می شود
امیرعبداللهیان تقویت مناسبات تجاری با عراق را از اولویت‌های مهم دو کشور دانست و بر موضوعاتی مانند تسهیل تبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی، حمل یکسره و نهایی شدن راه آهن بصره شلمچه تاکید کرد.
وی همچنین بر روان سازی تردد زائران دو کشور برای سفر به اماکن زیارتی تاکید کرد و خواستار تسهیل سفر زایران ایرانی از مرزهای زمینی به عتبات عالیات شد.
امیر عبداللهیان گفت: ایران نمی‌تواند بپذیرد از مرزهای خود از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عناصر تروریست و تجزیه طلب تهدید شود و امنیت‌اش در مخاطره قرار گیرد.
فواد حسین در این دیدار روابط و مناسبات دو کشور ایران و عراق را درهم تنیده خواند و از ایران به عنوان همسایه وفادار یاد کرد.
وزیر خارجه عراق اظهار داشت: عراق به نقش سازنده خود در آرام سازی فضای منطقه ادامه داده و در تقویت عنصر گفت و گو بین کشورهای منطقه می‌کوشد.
فواد حسین در این دیدار تصریح کرد: امنیت ایران و عراق به یکدیگر وابسته است و عراق اجازه نمی‌دهد از خاک خود تهدیدی علیه همسایگانش صورت گیرد.
شرح پیشرفت‌های مذاکرات وین، مسائل افغانستان، سوریه، اوکراین و یمن و توسعه مناسبات ایران و خلیج فارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала