چرا نباید بعد از بیدار شدن از خواب، بلافاصله گوشی خود را چک کرد؟ +ویدئو، عکس

© Fotolia / ALDECAstudioدردهایی که نباید نادیده بگیریم
دردهایی که نباید نادیده بگیریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
تا یک ساعت پس از بیدار شدن موبایل خود را چک نکنید.
به گزارش اسپوتنیک، وقتی بعد از باز کردن چشم‌هایتان در ابتدای ساعات اولیه صبح موبایل خود را چک می‌کنید، با انواع و اقسام پیام‌ها، خبرها، لیست کارهای در دست انجام و ایمیل‌هایی مواجه می‌شوید که احساس استرس و نگرانی شدید را به شما منتقل می‌کنند.
دکتر "نیکول بندرس هادی" نیز در این رابطه عنوان کرده است که وقتی صبح خود را با چک کردن موبایل شروع می‌کنید در واقع روز خود را خراب کرده‌اید و باعث می‌شوید تا ذهنتان احساس کند چقدر کار برای انجام دارد و همین حس سبب ایجاد مشغولیت فکری می‌شود. جدا از اینکه این موضوع باعث افزایش میزان استرس و اضطراب می‌شود، زمان و حواس شما نیز به غارت می‌رود.
به این دلیل که در حالیکه شما قصد دارید برای ۵ دقیقه شبکه‌های اجتماعی را چک کنید ۱۵ دقیقه یا حتی ۳۰ دقیقه و یا بیشتر برای این موضوع وقت می‌گذارید و وقتی که از شما گرفته شده باعث می‌شود تا دچار استرس شوید و همین می‌تواند روزتان را خراب می‌کند و ذهن شما را برای حواس‌پرتی در بقیه ساعات روز آماده می‌کند. و اما چگونه از چک کردن موبایل تا یک ساعت پس از بیدار شدن دست بکشیم؟ ۱- قبل از خواب موبایل را در حالت پرواز بگذارید. با این کار وقتی از خواب بیدار می‌شوید با حجم زیادی پیام و ایمیل روی صفحه موبایل مواجه نمی‌شوید. یا دست‌کم وای‌فای موبایل را قطع کنید. ۲- یک فعالیت جایگزین برای این کار پیدا کنید. اگر نتوانید یک کار جالب برای این منظور پیدا کنید، پس از مدتی حوصله‌تان سر می‌رود و دوباره سراغ این کار مضر می‌روید. بنابراین، دست‌کم ۷ فعالیت را به جای چک کردن موبایل برای خود لیست کنید تا برای انجام کارهای بیشتر همچون موارد زیر وقت کافی داشته باشید: ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه کتاب، گوش کردن به پادکست، درست کردن یک صبحانه سالم و مقوی، ارتباط برقرار کردن با همسر یا اعضای خانواده برنامه‌ریزی برای روز، نوشتن اولویت‌بندی کارها و تعیین هدف و یا درست کردن یک فنجان قهوه، شما حتی می‌توانید هر کدام از کارهای بالای را جایگزین چک کردن موبایل کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала