واکنش ترکیه به گزارش حقوق بشری آمریکا

© Fotolia / badahosتعطیلی 626 موسسه آموزشی در ترکیه
تعطیلی 626 موسسه آموزشی در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه از آمریکایی‌ها درخواست کرد بر روی سوابق حقوق بشری خود تمرکز کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آناتولی"، وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار گزارش حقوق بشری از سوی وزرات امور خارجه آمریکا، آن را "مایه تأسف" و "اتهام‌زنی‌هایی بی‌اساس" توصیف کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه گزارش حقوق بشری آمریکا را محکوم کرده و از آمریکایی‌ها درخواست کرد بر روی سوبق حقوق بشری خود تمرکز کنند. دولت ترکیه روز 14 آوریل (پنجشنبه) گزارش حقوق بشر ۲۰۲۱ آمریکا را محکوم و واشنگتن را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
گزارش و تحلیل
ژست غیردوستانه علیه روسیه در رأی‌گیری در شورای حقوق بشر سازمان ملل
این وزارتخانه از آمریکایی‌ها درخواست کرد بر روی وضعیت و سابقه حقوق بشری خودشان تمرکز کنند و از همدستی با گروه‌های تروریستی که تحت عنوان مبارزه با تروریست انجام می‌شود، دست بردارند.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود آورده است، آنکارا تأسف می‌خورد که آمریکا به تلاش‌های ترکیه در مبارزه با گروه‌هایی مانند "پ‌ک‌ک و ‌ی‌پ‌گ"، داعش و "سازمان تروریستی فتح‌الله گولن" اشاره‌ای نکرده است.
در این بیانیه آمده است، اینکه در گزارش آمریکا از اشاره به تروریستی بودن گروه پ‌ک‌ک خودداری شده "غیر قابل قبول" است و ترکیه به قاطعیت در تقویت و حمایت از حقوق بشر در قبال شهروندانش و همچنین میلیون‌ها پناهجویی که از آن‌ها میزبانی می‌کند ادامه خواهد داد.
گزارش حقوق بشری آمریکا در حالی منتشر شده که در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود جزئیات جدیدی از رفتار بی‌رحمانه مقام‌های آمریکایی با زندانیان مظنون به "تروریسم" در زندان‌های مخصوص آمریکا ارائه کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала