روسیه قصد ندارد وارد جنگ تحریمی با غربی ها شود

© Sputnik / Vitaly Timkivروسیه قصد ندارد وارد جنگ تحریمی با غربی ها شود
روسیه قصد ندارد وارد جنگ تحریمی با غربی ها شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
دیمیتری بیریچفسکی مدیر بخش همکاری های اقتصادی وزارت خارجه روسیه گفت، روسیه در واکنش به اقدامات ضد روسی، قصد ندارد وارد "جنگ تحریمی" با دیگر کشورها شود.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری بیریچفسکی در مصاحبه با این خبرگزاری در باره تحریم های امریکا علیه روسیه گفت: "اقدامات تلافی جویانه از سوی ما انجام خواهد شد. در برخی زمینه ها پیشتر اقدامات متقابل انجام داده ایم، اما قصد نداریم وارد جنگ تحریمی شویم."

به گفته وی، مسکو درک می کند که چنین تحریم هایی "شمشیر دولبه" است که می تواند به کسانی که آنها را اعمال می کنند ضربه بزند.

وی در ادامه افزود: "در مورد تأثیر بر اقتصاد روسیه، این مراحل کاملاً قابل پیش بینی بود. ما تجربه و زمان لازم برای آماده شدن برای آنها را داشتیم. همانطور که می بینید، اقتصاد ما به سرعت با اقدامات تحریمی قبلی که در سال 2014 آغاز شد، سازگار شد."
افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала