کدام پروتکل‌های بهداشتی باید در مدارس ایران رعایت شود؟

© Photo / IRNAمدارس ایران
مدارس ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح پروتکل‌های بهداشتی الزامی در سطح مدارس پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز با شدت و حساسیت بیشتری در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر 100 بازرس بهداشت محیط رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس کرمانشاه را بر عهده دارند.
خدادادیان استفاده از ماسک، فاصله گذاری، تهویه مناسب و رعایت بهداشت فردی را چهار محور اصلی پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس عنوان کرد و افزود: بازرسان بهداشت در بازرسی های خود به این چهار محور توجه ویژه دارند.
وی افزود: در سطح مدارس در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری، باید تهویه مناسب در کلاس های درس برقرار باشد و با توجه به اینکه دمای هوا مناسب است باید پنجره کلاس ها باز باشد.
دانش آموزان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
آموزش "حضوری" در مدارس پایتخت ایران چگونه خواهد بود؟
خدادادیان گفت: علاوه بر این بهداشت فردی خود دانش آموزان از جمله شست و شوی دست ها، تمیز بودن روپوش مدرسه و... هم باید در نظر گرفته شود.
این کارشناس بهداشت محیط گفت: از دیگر پروتکل هایی که باید در سطح مدارس به آن توجه شود خودداری از تجمع دانش آموزان در ساعات زنگ تفریح است.
وی افزود: همچنین غربالگری دانش آموزان باید هنگام ورود به مدرسه انجام شود و در صورتی که دانش آموزی علائمی مشابه سرماخوردگی داشته باشد، باید از ورود آن به مدرسه خودداری شود.
این کارشناس بهداشت محیط گفت: گندزدایی سرویس بهداشتی مدارس، نظافت کلاس و میزهای درس پس از اتمام کلاس، شیرهای سالم آبخوری و ... هم از دیگر نکاتی است که کارشناس بهداشت محیط در بازرسی های خود به آن توجه دارند.
وی با اشاره به تعطیلی بوفه مدارس گفت: در حال حاضر با توجه به بحث کرونا فعالیت بوفه مدارس منتفی است.
خدادادیان با اشاره به بازرسی مستمر از سطح مدارس گفت: در صورتی که مشکلات بهداشتی مشاهده شود اخطار داده و اگر ظرف یک یا دو روز اقدام نشود، مدرسه متخلف به آموزش و پرورش جهت برخورد معرفی می شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از تمام مسئولان مدرسه و معلمان خواست تا ضمن جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا، چند دقیقه ای از زمان کلاس را به آموزش این پروتکل ها و اهمیت آنها اختصاص دهند.
وی افزود: در حال حاضر احتمال ورود سویه های جدید کرونا وجود دارد و نیاز است پروتکل های بهداشتی با حساسیت بیشتری رعایت شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала