پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه باعث ایجاد بحران و تورم بی‌سابقه‌ در غرب شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین اظهار داشت که امتناع غرب از همکاری با روسیه به اروپا و آمریکا ضربه وارد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی درباره توسعه قطب شمال اظهار داشت: تصمیم سیاستمداران اروپایی و آمریکایی برای اعمال محدودیت‌های جدید ضد روسی منجر به بحران بی‌سابقه‌ در غرب شده است.
پوتین تصریح کرد: امتناع تعدادی از کشورهای غربی از همکاری عادی، از جمله امتناع از منابع انرژی روسیه – یا حداقل امتناع از برخی از آنها - تاکنون به میلیون‌ها اروپایی ضربه زده و یک بحران واقعی انرژی بوجود آورده است؛ و در ایالات متحده نیز این موارد منعکس شده است. قیمت‌ها در همه جا افزایش می‌یابد و تورم سر به فلک کشیده است که برای این کشورها کاملاً بی سابقه است.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که مسکو البته با چالش‌هایی نیز مواجه است، اما این را به منزله ظهور فرصت ها و گزینه های جدید می‌داند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
پوتین در خصوص واکنش روسیه به تحریم های غرب توضیح داد
به گفته پوتین، این کشور قادر خواهد بود مصرف داخلی نفت، گاز و زغال سنگ را افزایش دهد، فرآوری مواد خام را بهبود دهد و عرضه انرژی به سایر مناطق جهان را افزایش دهد.
بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، تا پایان ماه مارس، قیمت‌های مصرف کننده سالانه در این کشور 8.5 درصد افزایش یافته است. چنین رشدی از دسامبر 1981 یک رکورد محسوب می‌شود. در آلمان، تورم سالانه در ماه مارس از 5.1 درصد در ماه قبل به 7.3 درصد افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала