همکاری اقتصادی روسیه با ایران در مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت

همکاری اقتصادی روسیه با ایران در مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت
همکاری اقتصادی روسیه  با ایران در مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
نمایندگان و تجار سرشناس روسی و ایرانی مقیم مسکو در نشست کمیته فعالیت های اقتصادی خارجی مسکو در خصوص توسعه و تعمیق روابط اقتصادی روسیه و جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که توسط رئیس کمیته فوق الذکر، یکی از بنیانگذاران پلت فرم تجاری DIGITAL VED، نایب رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه و آسیا، آنا فومیچوا، در زمینه گسست فزاینده زنجیره های لجستیک با اروپا (به عنوان مثال) اشاره شد اهمیت مسیرهای لجستیکی با دور زدن اروپا و جایگزینی طیف محصولات خارجی بازار در حال افزایش است. و در اینجا همکاری های اقتصادی روسیه و ایران که تحت تحریم های غرب نیز قرار دارد می تواند کمک قابل توجهی به هر دو کشور کند. در عین حال، آنا فومیچوا خاطرنشان کرد که هنوز موانع کافی بر سر راه تشدید روابط تجاری روسیه و ايران وجود دارد. به طور مثال ، سیستم تسویه حساب های مالی هنوز توسعه نیافته است، هیچ مجموعه اسنادی وجود ندارد که سرمایه گذاری های متقابل را تسهیل کند، زیرساخت های گمرکی و لجستیکی هنوز برای بارهای رو به رشد آماده نیست.
امضای نخستين تفاھمنامه  بين ھلدينگ مارگارين و نماينده ي اتحاديه غلات روسيه در ايران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
امضای نخستين تفاھمنامه بين ھلدينگ مارگارين و نماينده اتحاديه غلات روسیه در ايران
پاول اوستیوزانیف، دبیر اجرایی کارگروه روسیه و ایران RSPP در مورد وضعیت فعلی همکاری تجاری روسیه و ایران ، زمینه های اصلی همکاری روسیه و ایران را تشریح کرد. به گفته وی، این همکاری ها در درجه اول، پروژه هایی در حوزه حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، صنایع غذایی و غیره است. وی همچنین از ایجاد خانه دوستی روسیه و ایران خبر داد که مرکز هماهنگی تلاش‌ها برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور از مرکز صادرات روسیه، دلوایا روسیه، اتاق بازرگانی و غیره خواهد بود. علیرضا جعفری، رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی اوراسیا، اهمیت توسعه تجارت با ایران، ویژگی‌ها، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای آن را ارائه کرد. آنتون اسلینچنکو، مدیر دپارتمان همکاری های بین المللی دلوایا روسیا، در مورد امکان تعامل با ایران از طریق انجمن های تجاری صحبت کرد.عباس میرزایی قاضی، مشاور رسمی میز ایران سازمان توسعه صادرات روسیه و پارتنر رسمی این سازمان در امور صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه نیز در خصوص گسترش همکاری های بیوتکنولوژی بین روسیه و ایران خبر داد .عماد عاشوری ،مدیر عامل گروه تجاری لوتوس نیز در خصوص مشکلات لجستیکی و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور صحبت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала