کاوش فضایی چین برای یافتن زمین دوم

© AP Photo / NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSSکاوش فضایی چین برای یافتن زمین دوم
کاوش فضایی چین برای یافتن زمین دوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
چین با یک ماهواره جدید که ۱۰ تا ۱۵ برابر قدرتمندتر از تلسکوپ "کپلر" ناسا خواهد بود، به رقابت برای یافتن شبیه‌ ترین سیاره فراخورشیدی به زمین که قابل سکونت باشد، می‌پیوندد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آی‌ ای، چین سخت در تلاش است تا به یکی از قدرت‌ های فضایی پیشرو در جهان تبدیل شود.
چین به تازگی اولین کاوشگرهای خود را به ماه و مریخ پرتاب کرده و ایستگاه فضایی مخصوص خود را در مدار زمین راه‌ اندازی کرده است.
گزارشی از مجله نیچر (Nature) نشان می‌دهد که آژانس فضایی این کشور به دنبال پیوستن به مسابقه یافتن سیارات فراخورشیدی قابل سکونت است و دانشمندان چینی به زودی طرح مفصلی از اولین ماموریت این کشور با هدف کشف سیارات فراخورشیدی منتشر خواهند کرد.
این مأموریت برای یافتن سیارات فراخورشیدی در کهکشان راه شیری خواهد بود که اصطلاحی برای تعریف هر سیاره‌ای فراتر از منظومه شمسی ما است.
اسپیس ایکس موشکی با 40 ماهواره به فضا پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
اسپیس ایکس موشکی با 40 ماهواره به فضا پرتاب کرد
هدف این مأموریت، یافتن سیاره‌ای شبیه به زمین است که به دور منطقه قابل سکونت خورشید خود می‌چرخد. دانشمندان بر این باورند که چنین سیاره‌ ای می‌ تواند شرایط ایده‌ آلی برای میزبانی از حیات و پشتیبانی از آن و حفظ آن داشته باشد.
ناسا به تازگی اعلام کرده که تاکنون بیش از ۵۰۰۰ سیاره فراخورشیدی را کشف کرده است که عمدتاً به لطف تلسکوپ "کپلر" کشف شده‌اند. با این حال، هیچ یک از این سیاره‌ های کشف شده از نظر فنی با تعریفی که از زمین دوم شده است، مطابقت ندارند، زیرا به اندازه کافی مانند زمین، در منطقه قابل سکونت خورشید خود قرار ندارند.
آژانس فضایی چین امیدوار است اولین سازمانی باشد که این کشف را انجام می‌دهد و زمین دوم را کشف می‌کند. پروژه جدید آژانس فضایی چین توسط آکادمی علوم چین تامین مالی خواهد شد و در حال حاضر در مرحله طراحی اولیه است و یک هیئت متخصص در ماه ژوئن آن را ارزیابی می‌کنند.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این هیئت متخصص به تیم عملیات این ماموریت برای شروع ساخت این ماهواره چراغ سبز می‌دهند، ماهواره‌ ای که تا سال ۲۰۲۶ با موشک "لانگ مارچ" به فضا پرتاب خواهد شد.
این ماهواره موسوم به "Earth 2.0" برای حمل هفت تلسکوپ طراحی شده است که شش تلسکوپ، صورت‌های فلکی "ماکیان"(Cygnus) و "شلیاق"(Lyra) را که توسط تلسکوپ "کپلر" ناسا رصد شده‌اند، بررسی می‌کنند.
ظرفیت رصد این تلسکوپ‌ ها تقریباً ۱.۲ میلیون ستاره در یک قطعه ۵۰۰ درجه مربعی از آسمان است که تقریباً پنج برابر بیشتر از توانایی "کپلر" است. همچنین می‌ تواند ستاره‌ های کم‌ نورتر و دورتر را نسبت به "ماهواره بررسی سیاره فراخورشیدی"(TESS) که ستاره‌ های نزدیکتر به زمین را رصد می‌کند، رصد کند.
جیان جی اخترشناسی که این مأموریت را در رصدخانه نجومی شانگهای متعلق به آکادمی علوم چین هدایت می‌کند، می‌ گوید: ماهواره ما می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ برابر از تلسکوپ "کپلر" ناسا در ظرفیت رصد آسمان قدرتمندتر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала