وزارت خارجه روسیه: مواد هسته ای از کشورهای ثالث به اوکراین آورده خواهد شد

CC BY 2.0 / / Radioactive waste barrelsوزارت خارجه روسیه: مواد هسته ای از کشورهای ثالث به اوکراین آورده خواهد شد
وزارت خارجه روسیه: مواد هسته ای از کشورهای ثالث به اوکراین آورده خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
مقام وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: ما نمی‌ توانیم سناریویی را رد کنیم که در آن مواد هسته‌ای از کشورهای ثالث به اوکراین وارد شود.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت که مسکو چنین سناریویی را رد نمی کند که در آن بتوان مواد هسته ای را از کشورهای ثالث به اوکراین آورد.
پیش از این، سالیخوف هشدار داد که مقامات اوکراینی در حال طراحی برنامه هایی برای تحریکات شیمیایی در دونباس هستند، تکرار حملات تروریستی علیه شرکت های دارای مواد سمی منتفی نیست.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала