پوتین: اوکراین از توافقات حاصل شده در استانبول دور شده

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: اوکراین از توافقات حاصل شده در استانبول دور شده
پوتین: اوکراین از توافقات حاصل شده در استانبول دور شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه، بیان کرد: کی یف از توافقات حاصل شده در مذاکرات طرفین در استانبول دور شده و به وضعیت بی نتیجه ای بازگشته است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز سه شنبه در مورد مذاکره با طرف اوکراینی، اظهار داشت: کی یف از توافقات استانبول دور شده و به وضعیت بن بست بازگشته است.
پوتین افزود: ناهماهنگی کی یف در مذاکرات، مشکلاتی ایجاد می کند، حتی دیروز به من گفتند که حزب اوکراین چیزی را در موضع مذاکرات تغییر داده است، من هنوز جزئیات را نمی دانم.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала