آتش زدن لاستیک مقابل سرکنسولگری ایران در افغانستان

© Photo / سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هراتکنسولگری ایران در هرات
کنسولگری ایران در هرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
عناصر افراطی به کنسولگری ایران در هرات افغانستان حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، عناصر افراطی به کنسولگری ایران در هرات افغانستان حمله کردند. خاطرنشان می شود که سرویس های امنیتی محلی از بازداشت چند تظاهرکننده خبر داده اند. تظاهرات در کابل و خوست نیز برگزار شد.
بر اساس اعلام منابع محلی افغانستان، تجمع کنندگان بدون هرگونه مدرک و سندی مدعی آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران بوده و بر اساس ادعایی واهی به سرکنسول گری ایران حمله کردند.
این گروه علاوه بر آتش زدن لاستیک مقابل سرکنسولگری، دوربین های امنیتی را نیز شکستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی " تولو نیوز"، آنها از ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر گویا آزار و اذیت افغان ها در ایران ابراز نارضایتی کردند. با این حال، همانطور که این کانال اشاره می کند، سفارت ایران این ویدئوها را تلاش تعدادی از افراد برای بدتر کردن روابط بین کابل و تهران و همچنین مردم دو کشور می داند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
موافقت روسیه با تعیین نماینده‌ دیپلماتیک طالبان افغانستان در مسکو
گفتنی است، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری ایران در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: "امنیت کامل سفارت و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه گردد".
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.
خطیب زاده تاکید کرد، متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می طلبد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала