چرا تحریم های آمریکا نتوانست به روبل آسیب برساند؟

© Fotolia / Alexkich تحریم های آمریکا علیه روسیه
 تحریم های آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
رسانه: از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روبل تقریباً به طور کامل موضع از دست رفته خود را بازیافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گلوبال تایمز"، بردلی بلانکنشی، روزنامه نگار آمریکایی در ستونی برای گلوبال تایمز نوشت که تحریم های ایالات متحده به دلیل کاهش فرایند جهانی سازی اقتصاد جهانی، به روبل که ثبات یافته است، آسیبی وارد نکرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 26 مارس در ورشو گفت تحریم‌های غرب "روبل را به زباله تبدیل کرده است. این بیانیه، اغراق آشکاری بود و واقعیت امر را رد کرده است. از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روبل تقریباً به طور کامل موضع از دست رفته خود را بازیافته است.
وی خاطرنشان کرد: "غرب با ورود به مبارزه اقتصادی با مسکو، توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی کرد. منابع انرژی روسیه برای اقتصاد جهانی ضروری . قابل جایگزینی نیست و بازار فروش آن ها فقط به متحدان ایالات متحده محدود نمی شود.
کلاهی که آمریکایی ها به بهانه تحریم ها سر اروپایی ها می گذارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
کلاهی که آمریکایی ها به بهانه تحریم ها سر اروپایی ها می گذارند
این کارشناس خاطرنشان کرد: "اقدامات ضد روسی عمدتاً از سوی کشورهای آمریکای شمالی و اروپا انجام شد، در حالی که سایر کشورها این کار را انجام ندادند، زیرا از بین رفتن روابط اقتصادی و منابع ایجاد شده به دلیل جهانی شدن اقتصاد، خود آنها را متضرر می کرد. بنابراین، بازار سایر مناطق هنوز برای مسکو باز است که تمایلی به قطع روابط اقتصادی دوجانبه سودمند با روسیه ندارد".
وی در پایان نوشت: "جهانی‌سازی اینگونه عمل می‌کند. و بله، واقعاً هم کار می‌کند. البته، داستان‌هایی در مورد جادوگری مالی بانک مرکزی روسیه در جایی پخش ‌شده است، اما یک دلیل مهم برای تثبیت روبل این بود که جهانی‌زدایی به نتیجه نرسید. این کارغیرممکن است. این یک ویژگی لاینفک و ثابت اقتصاد جهانی است".
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала