وحیدی: هدف اتفاقات هرات و کابل اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان است

CC BY 4.0 / IRNA / وحیدی: هدف اتفاقات هرات و کابل اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان است
وحیدی: هدف اتفاقات هرات و کابل اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
وزیر کشور ایران گفت: اقدامات انجام شده در هرات و کابل هدایت شده و با هدف اختلاف‌ افکنی بین ایران و افغانستان صورت گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، احمد وحیدی وزیر کشور ایران، روز سه‌ شنبه پس از برگزاری نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مرزهای کشور و اتفاقات اخیر در افغانستان اظهار داشت: جریاناتی به دنبال تفرقه‌ افکنی بین ایران و افغانستان هستند و این برنامه‌ریزی دشمن است.
وحیدی با اشاره به سابقه دیرینه و روابط بسیار خوب دو ملت، خاطر نشان کرد: ایرانیان همواره میزبان خوبی برای مهاجرین افغانستانی بوده‌اند و اقدامات عده‌ای که در هرات و کابل صورت گرفت مورد تأیید نیست و حتماً هدایت شده است که سعی در ایجاد تشنج دارند و باید مسئولان افغانستان نسبت به این موضوعات مراقبت کنند و تذکر بدهند.
تعطیلی سفارت ایران در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
تعطیلی سفارت ایران در کابل
وی بر همین اساس از مردم هم خواست که توجه داشته باشند این تلاش‌ های دشمن برای ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی است و آن را قبول نکنند.
وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص اتفاقات مرزهای شلمچه و همچنین سرقت از بار صادراتی کامیون‌ها گفت: مقداری از واردات برخی اجناس به عراق جلوگیری شد که خود مردم بصره به مرز آمدند و درخواست کردند بخشی از صادرات انجام شود و محصولات را خریداری کردند و در خصوص مشکلی که برای رانندگان کامیون‌ ها به وجود آمد هم فرماندهی انتظامی برخورد و مشکل را حل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала